Otmuchów ma mniejszą stratę, niż szacował

opublikowano: 03-04-2021, 19:42

Nie 1,7 mln zł, a 0,5 mln zł wyniosła strata operacyjna producenta słodyczy w 2020 r. Zapowiada wydanie ponad 44 mln zł na inwestycje w tym roku.

Notowane na GPW ZPC Otmuchów szacowały w lutym, że miały w 2020 r. 232 mln zł przychodów, 12,8 mln zł zysku EBITDA i 1,7 mln zł straty operacyjnej. Finalne, zaraportowane wyniki okazały się inne. Wyniosły odpowiednio 230,8 mln zł (+8,5 proc. r/r), 13 mln zł (w porównaniu do 2,3 mln zł straty w 2019 r.) oraz 0,5 mln zł straty operacyjnej (wobec 16,5 mln zł straty rok wcześniej). Spółka miała też 1,7 mln zł straty netto – w 2019 r. wyniosła 15,8 mln zł.

„Mimo wycofania z oferty części asortymentu, rezygnacji z niektórych kontraktów, czy dużym problemem ze zbytem towarów, którego doświadczyliśmy w związku z lockdownem przed Wielkanocą w roku 2020, wygenerowaliśmy ponad 230 mln zł sprzedaży, co stanowi wzrost o prawie 20 mln zł” – pisze w liście do akcjonariuszy Marek Piątkowski, prezes ZPC Otmuchów.

Spółka informuje, że w 2020 r. ograniczyła wydatki w związku z powrotem do rentowności. Na nowe środki trwałe i inwestycje odtworzeniowe przeznaczyła około 6 mln zł.

„Nowa strategia jest jednak bardzo ambitna i zakłada znaczne wydatki na inwestycje. Tylko w tym roku planujemy w tym celu wydać 44,5 mln zł. Będą to inwestycje zwiększające nasze moce produkcyjne, ale też umożliwiające zaoferowanie klientom nowych produktów, czy nowe formy opakowania” – podaje Marek Piątkowski.

Prezes producenta słodyczy m.in. pod swoimi markami, Odra i FreeYu, opowiadał szerzej o nowe strategii na łamach „PB” w lutym.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane