Outsourcing dla małych firm

opublikowano: 13-06-2013, 00:00

Z dobrodziejstw outsourcingu mogły dotąd korzystać tylko korporacje. Od dzisiaj będą to mogły zrobić także średnie i małe firmy

Firma Emerson, która ma jedno z największych centrów wydruku korespondencji i zarządzania danymi, od lat świadczy usługi outsourcingu pocztowego dla korporacji, banków i instytucji. Dziś uruchamia usługę elisty.pl dla niewielkich podmiotów gospodarczych i osób prywatnych. Pomysł jest prosty. Nadawca wysyła list ze swojego komputera, a wydrukiem, kopertowaniem, adresowaniem i wysyłką zajmie się już Emerson.

Zobacz więcej

TANIEJ: Za cenę znaczka pocztowego użytkownik Elisty.pl otrzyma nie tylko usługę dostarczenia poczty, ale także druk, kopertowanie, adresowanie i nadanie — mówi Piotr Rogut z zarządu Emersona. [FOT. ARC]

— Dzięki uwolnieniu od 1 stycznia 2013 r. rynku usług pocztowych każdy operator może dostarczać przesyłki do 50 gramów. Dało to możliwość rozwoju nowoczesnych usług jak elisty.pl. Usługa, która dotychczas była zarezerwowana dla największych firm w Polsce, od teraz będzie dostępna dla wszystkich — mówi Artur Kapler, odpowiedzialny za przedsięwzięcie elisty.pl w firmie Emerson.

Ma być taniej

Przedstawiciele Emersona przekonują, że koszt wysłania listu to nie tylko kwota, którą trzeba wydać na zakup znaczka pocztowego, ale także wydatki poniesione na zakup kopert, papieru, na którym jest drukowana korespondencja, materiałów eksploatacyjnych do drukarki i koszty pracy osób, które się tymi czynnościami zajmują. Oczywiście w przypadku kilku listów miesięcznie oszczędności będą niewielkie. Ale liczy się wygoda.

— Według naszych szacunków wydrukowanie na biurowej drukarce i wysłanie pocztą czarno-białej kartki A4 z tekstem kosztuje w sumie około 3,01 zł. Nadanie listu za pośrednictwem elisty.pl ma kosztować 1,6 zł. Czyli niemal o połowę mniej. Jeśli firma wysyła miesięcznie 200 listów zawierających dwie strony wydruku A4, np. zbiorcze faktury do klientów, to roczny koszt produkcji, nadania i obsługi korespondencji wyniesie 7224 zł. Tymczasem za tyle samo listów wysłanych za pomocą serwisu elisty.pl koszt wyniesie 3840 zł — zachwala Piotr Rogut, członek zarządu Emersona.

Korespondencja do wysyłki jest drukowana na profesjonalnych wysokonakładowych drukarkach w centrum wydruku Emersona. Kopertowanie i adresowanie jest w pełni zautomatyzowane. Operatorzy pocztowi odbierają korespondencję bezpośrednio z centrum wydruku. Dzięki temu listy o wiele szybciej trafiają do adresatów, ponieważ samo nadawanie jest znacznie skrócone.

Listy w chmurze

— Usługa elisty.pl pozwala korzystać z naszego potencjału nie tylko mniejszym firmom, ale nawet osobom prywatnym. Każdy może w dwie minuty zarejestrować się w serwisie i wysyłać poprzez niego swoją korespondencję. Nasza usługa pojawi się jako jedna z drukarek zainstalowanych w komputerze. Za cenę znaczka pocztowego otrzyma się nie tylko usługę dostarczenia poczty, ale także druk, kopertowanie, adresowanie i nadanie — podkreśla Piotr Rogut. Twierdzi, że użytkownicy mogą być spokojni o bezpieczeństwo przesyłanych danych. Emerson od lat drukuje i wysyła bowiem dokumenty dla największych banków, ubezpieczycieli i operatorów telekomunikacyjnych w Polsce, którzy restrykcyjnie wymagają bezpieczeństwa i poufności danych. Ma też niezbędne certyfikaty w tym zakresie i od 2001 r. nadał w imieniu klientów prawie 1,5 mld listów. Korzystanie z elisty.pl nie wymaga nakładów inwestycyjnych ani podpisania umowy.

— Poza tym dajemy użytkownikom możliwość archiwizowania wysłanej korespondencji w tzw. chmurze — dodaje Piotr Rogut. Outsourcing korespondencji w małych przedsiębiorstwach pozytywnie ocenia dr Arkadiusz Kawa, ekspert rynku pocztowego z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

— Pomysł bazuje na usłudze poczty hybrydowej, czyli połączeniu tradycyjnej poczty z usługami internetowymi. Dotąd taka usługa była dostępna tylko dla dużych firm, które wysyłały tysiące listów dziennie. Teraz będą mogły z niej korzystać także tysiące małych przedsiębiorstw, a nawet osoby prywatne — zauważa Arkadiusz Kawa. Dodaje, że dotyczy to głównie przesyłek listów z tzw. hardcopy. Wszelkie inne dokumenty, np. elektroniczne faktury, zamówienia, potwierdzenia, będą pewnie nadal wysyłane pocztą elektroniczną.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy