Rosyjski sprzedawca internetowy Ozon planuje zebrać ok. 750 mln USD w ramach swojej pierwszej oferty publicznej w Stanach Zjednoczonych, wynika ze źródeł Reutersa.
Centrum logistyczne rosyjskiej platformy e-commerce OzonAndrey Rudakov
Rosyjski sprzedawca internetowy Ozon planuje zebrać ok. 750 mln USD w ramach swojej pierwszej oferty publicznej w Stanach Zjednoczonych, wynika ze źródeł Reutersa.
Wcześniej informowano, że firma, która złożyła już wniosek o przeprowadzenie IPO, planuje zebrać co najmniej 500 mln USD na ekspansję.
Jedno ze źródeł z rynków finansowych podało, że Sberbank CIB, jeden z organizatorów IPO, wycenił firmę na 4–8,5 mld USD. Inne źródło podało, że VTB Capital oszacował wartość Ozona w przedziale od 4,7 do 7,1 mld USD, a Goldman Sachs szacuje na od 6 do 12 mld USD. Oficjalne ogłoszenie przedziału cenowego spodziewane jest w przyszłym tygodniu.
Pierwsza oferta publiczna rosyjskiego giganta e-commerce w USA ma nastąpić po Święcie Dziękczynienia.