Pachnący biznes znad Odry podbił już 30 rynków

opublikowano: 11-06-2021, 14:15

Perfumy, kosmetyki i środki czystości Prouvé, marki stworzonej przez wrocławiankę Katarzynę Trawińską, są dostępne od Portugalii po wschodnią Azję. Właścicielka skupia się nie tylko na rozwoju własnej firmy – działa społecznie, wspierając kobiety w biznesie i życiu prywatnym.

Katarzyna Trawińska kocha piękne zapachy – od kilkunastu lat jest związana z branżą beauty, więc kiedy w 2017 r. postanowiła założyć własną firmę, wybór padł na produkcję perfum, kosmetyków pielęgnacyjnych i kolorowych, a także pachnących środków czystości. Jako jedna z pierwszych wprowadziła do Polski perfumy molekularne, z których samodzielnie można tworzyć kompozycje zapachowe.

– Pomysł poddali nam perfumiarze z Grasse, siedziby francuskiego przemysłu perfumeryjnego, którym zleciliśmy opracowanie receptur zapachowych. Perfumy molekularne rozwijają się na skórze w sposób indywidualny, tworząc unikalną kombinację. Sercem kompozycji pozostaje mocna nuta wiodąca, a tłem molekuła tworząca pachnącą aurę. Dzięki takiej budowie zapachy można mieszać dowolnie bez obaw o zepsucie kompozycji – wyjaśnia właścicielka Prouvé.

Ekspansja

Siła molekuł:
Siła molekuł:
Perfumy molekularne rozwijają się na skórze w sposób indywidualny, tworząc unikalną kombinację. Sercem kompozycji pozostaje mocna nuta wiodąca, a tłem molekuła tworząca pachnącą aurę. Dzięki takiej budowie zapachy można mieszać dowolnie bez obaw o zepsucie kompozycji – wyjaśnia Katarzyna Trawińska, właścicielka Prouvé.
Albert Pabijanek

Firmę założyła z oszczędności i wciąż ją finansuje z własnych pieniędzy. Rozpoczynając działalność, nie sądziła, że zaledwie po sześciu miesiącach od startu Prouvé zaistnieje na ośmiu rynkach zagranicznych. Dziś, po czterech latach, firma za pośrednictwem 200 tys. partnerów dociera do klientów w 30 krajach.

– Najlepszymi rynkami są dla nas Portugalia, Polska, Bułgaria, Węgry i Mongolia. Kosmetyki made in Poland cieszą się zaufaniem i renomą na całym świecie, dlatego polskie pochodzenie produktów bardzo nam pomaga – twierdzi Katarzyna Trawińska.

Do czasu pandemii koronawirusa perfumy i kosmetyki były podstawą sprzedaży Prouvé. Potem potrzeby się zmieniły i teraz ludzie częściej sięgają po chemię domową. Firma nie narzeka jednak na obroty, zwiększając je co roku o około 10 mln zł. Ten rok zamkną kwotą 45 mln.

Działalność doceniona

perfumy molekularne
perfumy molekularne
materiały prasowe

Katarzyna Trawińska uważa, że jej firma, działająca w systemie marketingu wielopoziomowego (MLM), pozwala każdemu rozwinąć skrzydła w biznesie.

– To świetny pomysł zwłaszcza dla kobiet, które chcą się realizować i zwiększyć dochody lub brakuje im pomysłu na własną działalność – twierdzi właścicielka Prouvé.

Partnerzy marki z reguły znajdują klientów przez rodzinę i znajomych lub mocno wchodząc w internet – niektórzy organizują webowe spotkania dla kilkunastu tysięcy uczestników.

– Te spotkania tworzą społeczność, dają zapał i jednoczą ludzi, którzy dzielą się swoimi historiami, radzą sobie wzajemnie i uczą się od siebie – mówi Katarzyna Trawińska.

Jako Ambasadorka Przedsiębiorczości Kobiet motywuje i zachęca kobiety, by brały życie w swoje ręce. Tytuł, przyznany przez ruch społeczny Światowy Dzień Przedsiębiorczości Kobiet, otrzymała w 2017 r. tuż po starcie Prouvé – historię powstawania jej firmy opisano nawet w wydanej wówczas książce „Biznesowe inspiracje Polek na świecie”.

Mama zaangażowana charytatywnie

Dobre, bo polskie:
Dobre, bo polskie:
Najlepszymi rynkami są dla nas Portugalia, Polska, Bułgaria, Węgry i Mongolia. Kosmetyki made in Poland cieszą się zaufaniem i renomą na całym świecie, dlatego polskie pochodzenie produktów bardzo nam pomaga – twierdzi właścicielka Prouvé.
Albert Pabijanek

Katarzyna Trawińska jest też ambasadorką akcji „Piękna, bo zdrowa” organizowanej przez Kwiat Kobiecości – ogólnopolską organizację na rzecz walki z rakiem szyjki macicy. Ostatnio włączyła się również w działania wrocławskiej Fundacji Między Niebem a Ziemią, która pomaga rodzinom wychowującym nieuleczalnie chore dzieci. Prouvé przygotowała dla nich paczki z kosmetykami i środkami czystości.

– Jestem mamą dwóch córek, więc angażowanie się w tego typu akcje jest dla mnie niezwykle ważne. Sytuacja rodzin dotkniętych przez los mocno mnie porusza i jest mi niezwykle bliska. Mam nadzieję, że przekazując paczki, choć odrobinę osłodziliśmy im codzienność – mówi bizneswoman.

Choć firma i działalność charytatywna zajmują jej wiele czasu, wszystkie wolne chwile spędza z dwiema córkami, które sama wychowuje. Dzieli też z nimi pasje: jazdę na rowerze i muzykowanie.

– Jestem po szkole muzycznej, skończyłam klasę fortepianu. Moje córki też uczą się śpiewać, często więc razem gramy i śpiewamy. To daje mi siłę do działania i jest najlepszym odpoczynkiem – konkluduje właścicielka Prouvé.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane