PAIiIZ: Promocja Polski w "Financial Times" i na EXPO

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 2005-05-06 14:42

W poniedziałek, 9 maja, w prestiżowym dzienniku ekonomicznym "Financial Times" (FT) ukażą się trzy reklamy prezentujące Polskę jako dobre miejsce do inwestowania - poinformował na piątkowej konferencji prasowej wiceprezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ) Marcin Kaszuba.

W poniedziałek, 9 maja, w prestiżowym dzienniku ekonomicznym "Financial Times" (FT) ukażą się trzy reklamy prezentujące Polskę jako dobre miejsce do inwestowania - poinformował na piątkowej konferencji prasowej wiceprezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ) Marcin Kaszuba. 

"Tego dnia w FT ukaże się coroczny raport na temat Polski, który dla większości czytelników gazety jest jednym z podstawowych źródeł informacji o naszym kraju. Z tej okazji PAIiIZ wykupił w FT trzy reklamy, zachęcające do inwestowania w Polsce" - powiedział Kaszuba.

Dodał, że jedna reklama ukaże się w raporcie, a dwie na stronach FT. Dodatkowo na portalu internetowym dziennika 50 tys. razy zostanie wyświetlony banner reklamowy PAIiIZ.

Kaszuba nie chciał powiedzieć, ile Agencja zapłaciła za umieszczenie reklamy, jednak zaznaczył, że oferta FT "była korzystna". "Jeśli uda nam się w ten sposób zachęcić choćby jednego inwestora do inwestycji w Polsce, to koszty zwrócą się z nawiązką" - powiedział.

Wiceprezes PAIiIZ poinformował także, że Agencja rozpoczyna też promocję Polski na tegorocznej Światowej Wystawie Aichi Expo w Japonii, które została oficjalnie otwarta pod koniec marca.

"Pracownicy PAIiIZ będą obecni w Japonii do końca wystawy, czyli do 25 września tego roku" - dodał Kaszuba.

Według Kaszuby, PAIiIZ zorganizuje spotkania inwestycyjne z japońskimi firmami z sektora motoryzacyjnego i elektronicznego, a 9 maja - z okazji Dnia Polski na Expo - odbędzie się spotkanie promocyjne z udziałem ministra gospodarki Jacka Piechoty. Chęć udziału w tym spotkaniu wyraziło już ponad 30 japońskich firm.

Dodatkowo, jak powiedział Kaszuba, w drugiej połowie maja do Polski przyjedzie grupa 8 najbardziej wpływowych japońskich dziennikarzy, zajmujących się gospodarką. "Chcemy im pokazać potencjał Polski: najlepsze fabryki i centra badawcze, a także młodych i dobrze wykształconych Polaków" - powiedział wiceprezes PAIiIZ.

Japonia jest na 22 miejscu pod względem wartości inwestycji zagranicznych w Polsce. Skumulowana wartość inwestycji japońskich w Polsce w ub.r. wyniosła 362,3 mln USD. Japońskie firmy na naszym rynku najczęściej inwestują w branżę motoryzacyjną.

W Expo 2005, poza Japonią, bierze udział 120 krajów, cztery organizacje międzynarodowe i wiele organizacji pozarządowych. Prezentowane są ekspozycje narodowe, oscylujące wokół wiodącego tematu Expo: "Mądrość natury". Polską ekspozycję przygotowała Krajowa Izba Gospodarcza.