Palety wożą się najczęściej

Patrycja Łuszczyk
opublikowano: 10-01-2018, 22:00

Szukający transportu dla swoich towarów najczęściej potrzebują pojazdów typu plandeka, firanka i mega, a także busów towarowych. Mniej popularne są lawety i lory.

Serwis Oferteo.pl, który od prawie 10 lat łączy zleceniodawców z szukającymi produktów i usług, od 2012 r. publikuje również raporty dotyczące rynku transportowego w Polsce. W 2017 r. przebadał aż 11,7 tys. zamieszczonych w nim ofert. Prowadzone od lat analizy pozwalają już wyciągać ogólne wnioski.

— Według naszych obserwacji w ciągu tych kilku lat widać pewne dominujące trendy, które się utrzymują na podobnympoziomie. Widzimy, że najczęściej transportowanymi towarami są pojazdy, materiały budowlane oraz palety i towary przewożone na paletach. Z kolei najpopularniejszym kierunkiem importu i eksportu są Niemcy — mówi Karol Grygiel, dyrektor ds. marketingu Oferteo.pl.

Niemcy jako kierunek transportu od lat deklasują Wielką Brytanię, Francję czy Włochy. Z raportu Oferteo.pl wynika jednak, że transport zagraniczny (24 proc. zapytań) ustępuje krajowemu (47 proc.). Najrzadziej zaś firmy i osoby szukają w serwisie usługodawcy, które realizuje przeprowadzki krajowe (5 proc.), usługi kurierskie (5 proc.), przewóz osób (2 proc.) i przeprowadzki zagraniczne (1 proc.). Jakie samochody są najbardziej poszukiwane? Najczęściej do transportu potrzebne były pojazdy typu plandeka, firanka i mega (28 proc.). Podobnie częste były zapytania o busy towarowe (27 proc.). Spory dystans dzielił je od pojazdów określonych w analizie jako inne oraz lawety i lory (odpowiednio: 17 proc. i 16 proc.). Niewielką popularnością cieszyły się natomiast wywrotka, meblowóz i samochód do przewozu osób (odpowiednio: 5 proc., 4 proc. i 2 proc.). Najrzadziej zaś pytano o samochody chłodnie (1 proc.).

Autorzy raportu przyjrzeli się również temu, co użytkownicy serwisu chcą przetransportować. W 2016 r. największym zainteresowaniem cieszył się transport samochodów (16,6 proc.), ale w 2017 r. ustąpił miejsca paletom i towarom na paletach (22 proc.) i wraz z materiałami budowlanymi i wykończeniowymi oraz innymi zajął drugie miejsce (po 12 proc.). W porównaniu z 2016 r. zwiększył się udział m.in. ofert dotyczących materiałów sypkich wraz z opałem (z 6 do 7 proc.), paczek i towarów w paczkach (z 1,7 do 3 proc.), przewozu osób (z 0,9 do 2 proc.), budynków, np. domków letniskowych i garaży (z 0,8 do 1 proc.), obiektów ponadgabarytowych (0,8 do 1 proc.). Ubyło natomiast ofert dotyczących maszyn, w tym rolniczych (z 11,1 do 11 proc.), pojazdów innych niż samochody (z 5,3 do 4 proc.), produktów spożywczych (z 2,2 do 2 proc.) i przeprowadzek (z 3,5 do 3 proc.). Od 2014 r. duże ładunki ustępują mniejszym i w 2017 r. zapytania o możliwość przetransportowania tych drugich stanowiły już 39 proc. — Porównanie wyników z kilku lat pozwala stwierdzić, że spedytorzy najczęściej przewożą ładunki o ciężarze nieprzekraczającym dwóch ton. Mamy do czynienia z systematycznym wzrostem liczby tego typu ładunków — podsumowuje Karol Grygiel. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Patrycja Łuszczyk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Palety wożą się najczęściej