Powodem są dodatkowe koszty związane z restrukturyzacją oraz spadek popytu na telewizory w tym flagowe modele Viera.
Strata netto w roku finansowym kończącym się 31 marca może wynieść 765 mld jenów (9,6 mld USD). Jeszcze w maju spółka spodziewała się tymczasem dodatniego wyniku na poziomie 50 mld jenów. Średnia prognoz analityków zakładała natomiast stratę netto rzędu 24,7 mld jenów.
W poprzednim roku obrachunkowym japoński gigant segmentu elektroniki użytkowej odnotował rekordową stratę w kwocie 772 mld jenów.
Koszty wdrażanej restrukturyzacji, mające wynieść 440 mld jenów, będą 11-krotnie wyższe niż zakładały wcześniejsze wyliczenia, co wynika m.in. z powodu coraz trudniejszych warunków zewnętrznych. Dodatkowo, spółka po raz pierwszy od 1950 r. nie wypłaci dywidendy.
Koncern zapowiedział w środę wstrzymanie sprzedaży smartrfonów na europejskim rynku. Zamraża także inwestycję w elektrownię słoneczną w Malezji.
Według danych zaprezentowanych przez Yuiji Fujimoriego, analityka tokijskiego oddziału Barclays, strata spółki wygenerowana przez dział „telewizyjny” w ciągu ostatnich czterech lat obrachunkowych wyniosła łącznie 394 mld jenów. Z kolei wyliczenia DisplaySearch, wchodzącej w skład NPD Group, wskazują, że w 2011 r. po raz pierwszy od 2004 r. spadła globalna sprzedaż odbiorników telewizyjnych. W drugim kwartale tego roku sprzedaż zmniejszyła się natomiast o 8 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2011 r.
OŚWIADCZENIE FIRMY PANASONIC:
 "Panasonic jest w procesie zmian, jednak zmierzają one w kierunku jeszcze większego rozwoju, również w obszarze AVC.
Pomimo restrukturyzacji, konsolidacji, i związanych z nią kosztów Panasonic wykazuje stabilny wzrost w kategorii telewizorów i paneli TV. Jednocześnie rozwija nowe zastosowania dla paneli LED, które przyniosą usprawnienia w strukturze dochodów. Wprowadzane zmiany nie będą miały negatywnego wpływu na dystrybucję i ofertę telewizorów Panasonic w Polsce. Telewizory plazmowe i LED nadal pozostają dla nas kluczowymi kategoriami.
Segment rozwiązań AVC Panasonic bardzo dobrze radzi sobie z rynkowym trendem zwiększonego popytu na większe ekrany telewizyjne, czego przykładem są wyniki z sierpnia (ostatnie dostępne dane z Gfk), z których wynika, że Panasonic zajął trzecią pozycję na rynku europejskim w kategorii telewizorów powyżej 37 cali. Co więcej, oczekujemy również zwiększenia wykorzystania naszych rozwiązań AVC w segmentach poza ekranami telewizyjnymi."
Iwona Burzyńska, PR Manager Poland & Baltics Panasonic Marketing Europe GmbH