Niepewność finansowa spowodowana pandemią koronawirusa skłania do oszczędności, a mimo to 63 proc. Polaków wyda na wielkanocne zakupy spożywcze tyle samo (54 proc.) lub więcej (9 proc.) niż w poprzednich latach – wynika z badania „Payback Opinion Poll”. Zdecydowana większość (72 proc.) przeznaczy na ten cel 101-500 zł, a 18 proc. 501-1000 zł. Ze świątecznych promocji zawsze korzysta 28 proc. badanych, a 52 proc. – często.
Niemal połowa ankietowanych zrobi zakupy kilka dni przed Wielkanocą, a 39 proc. tydzień wcześniej. Wybiorą się przede wszystkim do super- i hipermarketów (71 proc.) oraz dyskontów (65 proc.). 70 proc. badanych kieruje się wygodą i kompleksową ofertą, a 65 proc. ceną – na bezpieczeństwo zwraca uwagę co dziesiąty.
Polacy wręczą świąteczne prezenty przede wszystkim dzieciom (45 proc.) i partnerom (26 proc.). Większość wyda na nie tyle co zwykle (54 proc.) lub więcej (7 proc.).
32 proc.
Taki odsetek Polaków daje w wielkanocnym prezencie słodycze…
17 proc.
…taki wybierze się na świąteczne zakupy na targ…
60 proc.
…taki spędzi Wielkanoc we własnym domu…
31 proc.
…a taki odwiedzi dodatkowo rodzinę.