Pandemia nie ograniczy wielkanocnych wydatków

opublikowano: 24-03-2021, 17:32

Ponad 60 proc. Polaków wyda na świąteczne zakupy tyle samo lub więcej niż w poprzednich latach.

Niepewność finansowa spowodowana pandemią koronawirusa skłania do oszczędności, a mimo to 63 proc. Polaków wyda na wielkanocne zakupy spożywcze tyle samo (54 proc.) lub więcej (9 proc.) niż w poprzednich latach – wynika z badania „Payback Opinion Poll”. Zdecydowana większość (72 proc.) przeznaczy na ten cel 101-500 zł, a 18 proc. 501-1000 zł. Ze świątecznych promocji zawsze korzysta 28 proc. badanych, a 52 proc. – często.

Niemal połowa ankietowanych zrobi zakupy kilka dni przed Wielkanocą, a 39 proc. tydzień wcześniej. Wybiorą się przede wszystkim do super- i hipermarketów (71 proc.) oraz dyskontów (65 proc.). 70 proc. badanych kieruje się wygodą i kompleksową ofertą, a 65 proc. ceną – na bezpieczeństwo zwraca uwagę co dziesiąty.

Polacy wręczą świąteczne prezenty przede wszystkim dzieciom (45 proc.) i partnerom (26 proc.). Większość wyda na nie tyle co zwykle (54 proc.) lub więcej (7 proc.).

32 proc.

Taki odsetek Polaków daje w wielkanocnym prezencie słodycze…

17 proc.

…taki wybierze się na świąteczne zakupy na targ…

60 proc.

…taki spędzi Wielkanoc we własnym domu…

31 proc.

…a taki odwiedzi dodatkowo rodzinę.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane