Pandemia sprzedaje opaskę Sidly

opublikowano: 17-12-2020, 18:15

W tym roku rozwój spółki przyspieszył dwukrotnie. W czasach zarazy szybko rosną także inni producenci urządzeń telemedycznych.

Wybuch pandemii koronawirusa sprawił, że rynek medyczny błyskawicznie otworzył się na rozwiązania technologiczne, których komercjalizacja już trwała, ale przebiegała niespiesznie. Sidly, spółka telemedyczna, która stworzyła opaskę kontrolującą funkcje życiowe człowieka, szacuje, że w 2020 r. zdoła dwukrotnie zwiększyć przychody w stosunku do 2019 r. W ostatnich miesiącach zespół firmy miał pełne ręce roboty.

Edyta Kocyk, prezes Sidly, wśród projektów zrealizowanych w 2020 r. wymienia m.in. podpisanie umowy o współpracy z PZU, na mocy której system telemedyczny pojawił się na oddziałach szpitalnych.

W tym roku rozwiązanie zostało wprowadzone do ponad 50 placówek. Technologiczne narzędzie umożliwia zdalne pomiary temperatury, saturacji i tętna, usprawniając tym samym pracę medyków, m.in. walczących z COVID-19. Ponadto firma w październiku została wpisana do mazowieckiego rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą – utworzono Poradnię Telemedyczną Sidly Healthcare. Centrum samodzielnie świadczy usługi teleopiekuńcze.

Nowe perspektywy:
Nowe perspektywy:
Spółkom z obszaru telemedycyny pandemia stworzyła szansę na szybki rozwój. Wykorzystuje ją np. Sidly, zarządzane przez Edytę Kocyk.
materiały prasowe

W październiku spółka przypieczętowała także współpracę z warszawskim urzędem miasta. Opaska i telemedyczny system Sidly zostały włączone do programu opieki nad seniorami. Na podobnej zasadzie firma współpracuje już z wieloma innymi miastami. Rozmowy z samorządami są kontynuowane, choć po wybuchu pandemii tymczasowo osłabły.

Spółka wykorzystała czas na aktywność w innych obszarach - rozpoczęła współpracę m.in. z ubezpieczycielami i handlem detalicznym. Postawiła na własny sklep internetowy i sprzedaż opaski za pośrednictwem sieci, takich jak Empik, RTV Euro AGD i Mediaexpert. W tym roku zawarła też umowy z dystrybutorami zagranicznymi.

W ostatnich miesiącach zrobiło się głośniej także o spółce StethoMe i jej mobilnym stetoskopie. Firma w lipcu 2020 r. ogłosiła zakończenie rundy inwestycyjnej, z której uzyskała 2,5 mln USD. Po wybuchu pandemii firma przeformatowała produkt pod katem potrzeb lekarzy pracujących w szpitalach zakaźnych oraz diagnostyki chorób płuc u osób na kwarantannie. Bezprzewodowe stetoskopy trafiły np. do szpitala MSWiA na Stadionie Narodowym w Warszawie. 40 urządzeń przekazał TUW Polski Zakład Ubezpieczeń Wzajemnych, należący do grupy PZU.

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane