Papaya pobiła rekord

opublikowano: 08-08-2022, 16:07
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Zeszłoroczna sprzedaż Papaya Films, firmy specjalizującej się w kręceniu reklam wzrosły o ponad 30 proc. Zyski jednak spadły.

Przychody Papaya Films, lidera wśród polskich domów produkcyjnych specjalizujących się w reklamach, wzrosły w zeszłym roku o prawie jedną trzecią, do 133 mln zł. To rekord w całej 16-letniej historii firmy. Wyższe niż rok wcześniej koszy działalności oraz prowadzone dalej inwestycje spowodowały, że zyski spółki skurczyły się. Zysk brutto wyniósł prawie 5,5 mln zł wobec 6,2 mln zł w 2020 r.

Koszty firmy urosły aż o 37 proc. i w minionym roku przekroczyły 126 mln zł. Przyczyniły się do tego przede wszystkim wyższe cen usług obcych oraz świadczeń podwykonawców i partnerów. Ponadto wzrosły wynagrodzenia i powiększył się zespół pracowników Papaya Films.

W strukturze przychodu dominuje sprzedaż podstawowych usług świadczonych przez firmę, czyli studia filmowego i domu produkcyjnego.

Kacper Sawicki, założyciel i prezes Papaya Films, przewiduje, że w bieżącym roku wyniki finansowe firmy może być porównywalne do tych z 2021 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane