Partner Big Cheese'a tłumaczy słabą sprzedaż w Chinach

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2023-11-22 14:30

Silk Road Games, partner notowanego na GPW Big Cheese Studia, w przesłanym do PB oświadczeniu tłumaczy powody katastrofalnej sprzedaży gry “Cooking Simulator” na rynku chińskim.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Niespełna tydzień temu Big Cheese Studio przekazało, że od 25 lipca do 13 listopada sprzedano zaledwie 35 sztuk symulatora gotowania. Przychody przed prowizją partnera, dystrybutora, zwrotami i podatkiem wyniosły... 349 USD

“Sprzedaż gry na rynku chińskim w opisanym powyżej okresie jest mocno poniżej oczekiwań Zarządu Spółki i nie poskutkowała rozpoznaniem istotnych przychodów z tego tytułu” - podało Big Cheese Studio.

Silk Road Games podkreśla, że właściwa kampania marketingowa “Cooking Simulatora” na rynku chińskim jeszcze się nie rozpoczęła.

“W naszej ocenie informowanie o poziomie sprzedaży gry – przed rozpoczęciem startu tych działań – jest krzywdzące i może wprowadzać rynek w błąd. Pragniemy podkreślić, że obecna sprzedaż nie wynika z braku naszego zaangażowania. Jesteśmy w zaawansowanym procesie pozyskiwania zezwoleń związanych z planowaną kampanią reklamową Cooking Simulator na chińskim rynku. Dopiero po ich uzyskaniu – co jest czasochłonne i wymagające – ruszymy z szeroką promocją tytułu. Tamtejsza cenzura nie dotyczy tylko treści w grach, ale również wszelkich przekazów marketingowych i innych materiałów promocyjnych związanych z danym tytułem” - podano.

Partner wytknął też producentowi, że satysfakcjonującego poziomu sprzedaży nie udało się osiągnąć także ze względu na brak optymalizacji gry na komputery o słabszych parametrach technicznych oraz fakt, że gra w wersji ISBN nie dostała patcha po uzyskaniu numeru wydawniczego i jest słabszej jakości produktem, niż ten, który sprzedaje się na Steam Global. Ponadto tytuł został wydany bez DLC co spowodowało, że był mniej atrakcyjny niż odpowiednio “Cooking Simulator” na Steam Global, gdzie DLC są ważną częścią przychodów i budowania popularności produkcji.

“Przed nami duża kampania marketingowa promująca tytuł w Państwie Środka, która z pewnością przyciągnie uwagę graczy, a jej wyniki wpłyną na realną sprzedaż. Co ważne, potwierdziliśmy możliwość wprowadzenia Cooking Simulator na największą platformę w Chinach (Wegame), gdzie potencjał sprzedażowy jest bardzo duży i jednocześnie brak potrzeby trójstronnej integracji (jak w przypadku Steam Global/Steam China) znacząco ułatwia obserwowanie prawdziwych efektów sprzedażowych” - dodaje Silk Road Games.