Łódzka spółka Partner Center importuje, produkuje i dystrybuuje wina oraz alkohole mocne: luksusowe brandy, wyjątkowe koniaki i swojskie wódki czyste. W ofercie ma setki doskonałych trunków z renomowanych domów winiarskich Starego i Nowego Świata, wielokrotnie nagradzanych na międzynarodowych konkursach jakości alkoholi. Jest jednym z największych importerów win mołdawskich. Zdobyła wiele prestiżowych wyróżnień, m.in. tytuł Importera Roku czy Szafirową Statuetkę za Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, była dwukrotnie nagradzana Medalem Europejskim za dystrybucję win.
Firmę założył w 1991 r. Krzysztof Apostolidis, znany łódzki przedsiębiorca, społecznik oraz konsul honorowy Królestwa Danii. Początki firmy to mały wynajęty magazyn i pierwszy transport doskonałych francuskich win.
Dziś Partner Center może poszczycić się ponad 30-letnią obecnością na rynku przy zachowaniu wyłącznie 100 proc. polskiego kapitału, ogromnym centrum logistycznym w Wolborzu pod Łodzią, parotysięcznym gronem stałych odbiorców segmentu tradycyjnego i nowoczesnego, wśród których są największe sieci handlowe, a także odbiorcy z branży HoReCa z największymi sieciami hotelowymi w Polsce na czele.
Wino profesjonalnie podane
– Naszą ambicją jest, aby każdy konsument mógł znaleźć na półkach sklepowych lub wypić w restauracjach wina świetnej jakości w przystępnych cenach – mówi Tomasz Głoskowski, wiceprezes zarządu, dyrektor generalny w Partner Center sp. z o.o.
O to, aby tak się działo, dbają w spółce dyrektorzy i szefowie makroregionów działu HoReCa. Podczas spotkań handlowych z klientami cały zespół HoReCa dzieli się doświadczeniem, pomagając dopasować ofertę i zbudować idealną kartę win zgodnie z profilem restauracji. Wspierają klientów radą, inspirują nowościami, budują dobre relacje. Szkolą też menedżerów restauracji, jak właściwie serwować wino i dobierać je do potraw.
– Klienci dokonują coraz bardziej świadomych wyborów w zakresie win. Ich wiedza nie ogranicza się już do podstawowego podziału na wina białe i czerwone. Wzrosły więc także ich wymagania. Poszukują konkretnych szczepów, kupaży, miejsc pochodzenia i są głęboko zainteresowani historią winnic i rodzin, które stoją za marką wina – mówi prezes Krzysztof Apostolidis.
– Jedna z naszych aplikacji – winopedia.pl, w łatwy i intuicyjny sposób ułatwia pogłębianie wiedzy o winach i historii marek wszystkim naszym pracownikom i klientom. Ciągle rozwijamy to narzędzie, aby także klienci restauracji znali pełnię historii produktu, który kelner nalewa do kieliszka – wyjaśnia Tomasz Głoskowski.
Dla ułatwienia współpracy Partner Center oferuje kontrahentom platformę B2B, która pozwala samodzielnie złożyć zamówienie o każdej porze dnia i nocy, bez zbędnej biurokracji i z możliwością śledzenia postępów realizacji. Kolejnym narzędziem jest platforma e-learningowa „Wino na plus”.
– Stworzyliśmy na niej szkolenia z zakresu właściwego serwisu wina oraz upsellingu dla restauratorów i kelnerów. Materiały edukacyjne zakładają poszerzenie kompetencji o zagadnienia pomagające w prowadzeniu biznesu w branży HoReCa, a także zwiększeniu zysków ze sprzedaży wina u naszych klientów – mówi Piotr Wieloch, członek zarządu, dyrektor ds. marketingu i eksportu.
Jakość na medal
Spółka robi wszystko, aby odpowiadać na zapotrzebowanie wymagającego rynku. Na całym świecie szuka nowych dostawców, poszerza asortyment o nowe, ciekawe smaki, zwraca uwagę na to, by w jej ofercie był duży wybór win wegańskich i ekologicznych.
– Wszystkie nowości testujemy sami – w naszej kadrze są wykwalifikowani sommelierzy. Nowe produkty zgłaszamy również do oceny przez uznane jury w polskich i międzynarodowych konkursach, takich jak Decanter, Warsaw Spirit Competition czy Wino na Medal. Możemy się pochwalić, że w 2023 r. nasze alkohole zdobyły kilka prestiżowych nagród. Obecnie skupiamy się na rozwoju nowych kategorii produktowych, zwłaszcza w obrębie kategorii kraftowych alkoholi mocnych – informuje Krzysztof Apostolidis.
Misją firmy jest dzielenie się pasją i miłością do wina. Stara się ją zaszczepić także ponad stu etatowym pracownikom, z których blisko 3/4 to handlowcy rozproszeni w całej Polsce. W każdym województwie pracuje ich kilku, w ciągu roku dokonują ponad 37 tys. wizyt handlowych u kontrahentów, rocznie przejeżdżają ponad 3 mln km.
– Zależy nam na tym, by pracownicy czuli się dobrze w strukturach Partner Center. Inwestujemy więc w szkolenia, aby doradcy do spraw wina mieli zawsze najwyższe kompetencje podczas spotkań z klientami. Jesteśmy wyjątkowo dumni z wyróżnienia odznaką Dobrego Pracodawcy 2023 w konkursie Liderów Społecznie Odpowiedzialnych – chwali się prezes Apostolidis.
Ambitne plany
Partner Center jest też firmą odpowiedzialną społecznie. Nie tylko wspiera akcje charytatywne i działania społeczne, lecz również propaguje odpowiedzialne spożywanie alkoholu.
– Chcemy zmienić mentalność zarówno na płaszczyźnie konsumpcji, jak i sprzedaży alkoholu. Zaplanowaliśmy rozwój produktów bezalkoholowych, które nie odbiegają smakiem od tradycyjnych, a jednocześnie ich obecność na stole nie wyklucza nikogo ze wspólnego biesiadowania – wyjaśnia wiceprezes Głoskowski.
Plany na przyszłość? Skromne i ambitne zarazem, biorąc pod uwagę silną konkurencję.
– Chcemy być liderem wśród importerów i producentów win w Polsce, zarówno w segmencie win podstawowych, jak i premium – mówi dyrektor Piotr Wieloch.