Partner Warty ułatwi pozbycie się wraku

opublikowano: 12-02-2020, 22:00

Pilotaż rozwiązania dostarczonego przez Wrecking Ball zakończył się powodzeniem. Ubezpieczyciel zaoszczędzi, a klient szybciej dostanie pełne odszkodowanie.

Warta wprowadza nowy model likwidacji szkody całkowitej, czyli takiej gdzie koszt naprawy powypadkowego samochodu przekracza jego wartość sprzed zdarzenia. Dzięki temu klient szybciej dostanie pełne odszkodowanie. Obecnie powszechny model rynkowy polega na wypłacie odszkodowania pomniejszonego o wycenę wraku (w nomenklaturze ubezpieczeniowej to sytuacja, gdy koszty naprawy przewyższają wartości rynkową samochodu), którego sprzedaż spoczywała na barkach klienta, co wynika z przepisów. Ubezpieczyciel nie mógł go wyręczyć. Z rozwiązaniem problemu na rynek weszła polska firma Wrecking Ball, właściciel internetowej platformy aukcyjnej Carrot. Na podstawie stosownych pełnomocnictw może zająć się sprzedażą tego, co zostało z samochodu, a następnie zwrócić pieniądze ubezpieczycielowi. Spółka, której model biznesowyjest kalką z amerykańskiego rynku, zarabia na prowizji od transakcji.

SZYBSZA LIKWIDACJA SZKÓD:
SZYBSZA LIKWIDACJA SZKÓD:
Warta, której wiceprezesem odpowiedzialnym za transformacje cyfrową jest Rafał Stankiewicz, stawia na innowacje. Ostatnio przeprowadziła pełne wdrożenie voicebota w centrach obsługi telefonicznej, który wyręcza pracownika w zbieraniu danych przy zgłoszeniu szkody.

— Testy nowego systemu trwały od września 2018 r. w wybranych województwach. W ramach naszego pilotażu przez platformę Carrot sprzedano ok. 1,3 tys. samochodów. Klienci byli zadowoleni z nowego modelu likwidacji szkód całkowitych, dlatego zdecydowaliśmy się go wprowadzić do obsługi spraw w całym kraju — mówi Rafał Stankiewicz, wiceprezes Warty.

Z obserwacji Warty wynika, że aż 30 proc. właścicieli aut wolałaby powierzyć komuś innemu zbycie pojazdu powypadkowego. Tylko w zeszłym roku ubezpieczyciel obsłużył ponad 20 tys. szkód całkowitych, co przy starym modelu zajmuje około 30 dni w każdym z przypadków. Dzięki partnerstwuz Carrot proces ten udało się skrócić średnio o 10 dni. Warta nie stawia sobie celów dotyczących nowego modelu likwidacji szkód. Program kieruje do klientów AC oraz poszkodowanych z OC. W jego ramach obsługuje przede wszystkim klientów detalicznych, a na wniosek również korporacyjnych. Warta nie jest jedynym partnerem firmy Wrecking Ball. Spółka nawiązała też współpracę z ERGO Hestią i InterRiskiem i rozmawia z kolejnymi uczestnikami ubezpieczeniowego rynku, lecz na tym etapie nie ujawnia, o kogo chodzi.

— Wdrażany przez trzy towarzystwa model działania ze szkodami całkowitymi wydaje się dla nich korzystnym rozwiązaniem. Dzięki niemu powinna zwiększyć się liczba tzw. całek zamykanych przy pierwszym podejściu. Spadnie też liczba wniosków odwoławczych dotyczących kwoty odszkodowania za szkodę całkowitą. I co więcej, skrócą się procesy logistyczne związane z tego typu szkodami, a tym samym zmniejszą koszty operacyjne ubezpieczycieli — wylicza Bartłomiej Roszkowski, członek zarządu Punkty, internetowej multiagencji ubezpieczeniowej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Polecane