Pascal chwyta za tubę

opublikowano: 27-08-2017, 22:00

Tuba Smaku to najnowszy pomysł kucharza celebryty i jego pierwszy samodzielny medialny biznes, bazujący na popularności vlogów kulinarnych na YouTube

3 miliony 710 tysięcy — to liczba subskrybentów amerykańskiego kanału kulinarnego Tasty, stworzonego przez portal BuzzFeed. 3 miliony 215 tysięcy ma multikanał założony przez brytyjskiego chefa i celebrytę Jamiego Olivera, na który trafiają nie tylko filmiki z jego prezentacjami, ale także, a zwłaszcza te z nagraniami jego współpracowników. Polskie liczby w tej kategorii są oczywiście znacznie mniejsze i w najpopularniejszych przypadkach jak „Kocham gotować” Piotra Ogińskiego osiągają maksymalnie 600 tys. subskrybentów, zaś kanały takie jak „Kotlet.tv” Pauliny i Michała Stępniów czy „Skutecznie.TV” zdobywają wiernych fanów w granicach 100-200 tys. Podobnie nieźle sobie radzi reklamowa tuba sieci dyskontów „Kuchnia Lidla” (170 tys.), dla której filmy kulinarne nagrywają m.in. Karol Okrasa, Daria Ładocha czy Paweł Małecki. Do tego grona dołączył rok temu także inny kulinarny guru Polaków — Pascal Brodnicki, najbardziej znany ze swojego programu prowadzonego w TVN w latach 2004-09 „Pascal: po prostu gotuj”.

INWESTYCJA W LUDZI: Pascal Brodnicki zainwestował już własne pieniądze w profesjonalną ekipę telewizyjną oraz studio, ale chce inwestować też w przyszłych współpracowników, wspierając technicznie początkujących youtuberów kulinarnych.
Zobacz więcej

INWESTYCJA W LUDZI: Pascal Brodnicki zainwestował już własne pieniądze w profesjonalną ekipę telewizyjną oraz studio, ale chce inwestować też w przyszłych współpracowników, wspierając technicznie początkujących youtuberów kulinarnych. Fot. ARC

— Zawsze marzyłem, żeby zrobić coś własnego, a ponieważ wideo w internecie to przyszłość, postanowiłem nie ograniczać się tylko do siebie i zaprosić również przyjaciół do wspólnego budowania kanału. Co więcej — chciałbym, aby Tuba Smaku była miejscem, które wyławia kulinarne talenty — mówi Pascal Brodnicki.

Kierowany doświadczeniem telewizyjnym od początku zatrudnia własną ekipę profesjonalistów: operatora, kierownika planu, fotografa, dźwiękowca, montażystów i speców od social mediów. Na razie odcinki realizują głównie w jego mieszkaniu i ogrodzie, ale już niedługo ma ruszyć studio dla Tuby Smaku. We wszystko inwestuje własne pieniądze, a zwrotu z inwestycji spodziewa się nie tylko z reklam i liczby odsłon, ale również ze współpracy z markami w ramach product placementu, warsztatów kulinarnych organizowanych dla firm czy materiałów na zamówienie platform mediowych.

W ramach sieci Tuby Smaku działa nie tylko kanał prowadzony przez rok przez samego Pascala (42 tys. subskrybentów), ale również vlogi tematyczne nagrywane przez jego znajomych i przyjaciół, m.in. Agatę Stankiewicz, Daniela Sana, Michała Gniłkę, a nawet żonę kucharza Agnieszkę Mielczarek, prowadzącą kanał dietetyczny. Pascal Brodnicki nie kryje, że zainspirował go pomysł na podobną sieć utworzoną przez Jamiego Olivera.

— Nie wszyscy muszą lubić moją twarz, mój sposób gotowania czy moje błędy językowe, gdy mówię po polsku. Dlatego chciałem, by ta sieć vlogów była różnorodna nie tylko kulinarnie, ale również dzięki osobowościom różnych prowadzących — mówi Pascal Brodnicki. Dzięki różnorodności kontentu będzie mu łatwiej osiągnąć też większą liczbę odcinków w tygodniu, która ma wynosić 9-10, co powinno pomóc szybciej zdobyć popularność wśród widzów. Zamiast jednak o popularności i zwrotach z inwestycji woli na razie mówić przede wszystkim o misji, jaką ma spełniać Tuba Smaku.

— Naszą filozofią jest edukacja. Chcemy przekonywać wszystkich naszych widzów do samodzielnego i świadomego gotowania oraz pokazywać je od przyjemnych stron — wyjaśnia Pascal Brodnicki. Misji ma służyć nawiązywanie współpracy z innymi vlogerami kulinarnymi, zwłaszcza mniej profesjonalnymi telewizyjnie, aby pomagać im w montażu filmów, obsłudze formalnej kanału czy zwiększaniu zasięgu. Usługi ekipy Pascala mają być dla nich bezpłatne, zaś koszt ten traktuje on jako inwestycję w rozwój i odkrywanie kulinarnych talentów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Druś

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Pascal chwyta za tubę