PayPo złowiło grubą rybę

opublikowano: 11-09-2019, 22:00

Polski start-up sfinansuje zakupy na Allegro — oferuje wartość koszyka do 500 zł i scoring kredytowy w kilka sekund.

Allegro właśnie wprowadziło nową metodę zapłaty, tzw. płatności odroczone. Dostawcą usługi typu kup teraz, zapłać później jest firma pożyczkowa PayPo. To polski fintech, którego 20-procentowym udziałowcem jest Alior Bank. Według nieoficjalnych informacji PayPo rywalizowało o obsługę Allegro z Twisto, fintechem wspieranym przez Grupę ING.

PayPo, którego szefem jest Rafał Nawrocki, pracuje też nad poszerzeniem
palety usług finansowych. Obok odroczonych płatności fintech będzie oferował
otwartą linię kredytową z limitem 2-10 tys. zł i terminem spłaty bez odsetek do
45 dni.
Zobacz więcej

NOWA OFERTA:

PayPo, którego szefem jest Rafał Nawrocki, pracuje też nad poszerzeniem palety usług finansowych. Obok odroczonych płatności fintech będzie oferował otwartą linię kredytową z limitem 2-10 tys. zł i terminem spłaty bez odsetek do 45 dni. Fot. WM

Wartość jednorazowych zakupów na Allegro z odroczoną płatnością wynosi do 500 zł i nie wymaga logowania się do sytemu bankowego, a klienci, którzy zdecydują się na tę formę zapłaty, zostaną zweryfikowanipod kątem oceny zdolności kredytowej w ciągu kilku sekund. Po otrzymaniu pozytywnej decyzji klient zobaczy indywidualny, aktualizowany przy każdej transakcji limit zakupów z odroczoną płatnością. Należność może uregulować w ciągu 30 dni bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Jeśli potrzebuje więcej czasu na opłacenie rachunku za zakupy, może jednorazowo przedłużyć okres zapłaty o kolejne 30 dni, płacąc 5 proc. całkowitej wartości zamówienia. Sprzedawca otrzyma płatność natychmiast po zakupie, tak jak w przypadku każdej innej transakcji.

„Chcemy zachęcać Polaków do jak najczęstszego robienia zakupów w internecie” — mówi Francois Nuyts, prezes Allegro, cytowany w komunikacie.

PayPo zadebiutowało na rynku w 2018 r. Na początku fintech obsługiwał klientów zaledwie pięciu e-sklepów internetowych. Szybko jednak przekonał do siebie kolejnych graczy z branży e- -commerce — obecnie dociera do około 60 tys. klientów 250 sklepów. Oprócz Allegro w portfolio PayPo znajdują się takie marki, jak m.in. Decathlon, Leroy Merlin, 5.10.15, NeoNail, taniaksiążka.pl, 4F, Wojas, Diverse, Top Secret, Solar i Wittchen.

Radosław Nawrocki, prezes PayPo, liczy na to, że w przyszłym roku jego firma osiągnie 10 mln zł przychodu z prowizji i opłat transakcyjnych oraz wycenę powyżej 100 mln zł. Jego zdaniem to będzie dobry moment, aby przygotować się do kolejnej rundy finansowania.

Zgodnie ze strategią spółka osiągnie rentowność w ciągu dwóch najbliższych lat. Wówczas planuje ekspansję zagraniczną. Na celowniku ma takie kraje, jak Czechy, Słowacja, Rumunia i Węgry.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy