Czytasz dzięki

PayPo złowiło grubą rybę

opublikowano: 11-09-2019, 22:00

Polski start-up sfinansuje zakupy na Allegro — oferuje wartość koszyka do 500 zł i scoring kredytowy w kilka sekund.

Allegro właśnie wprowadziło nową metodę zapłaty, tzw. płatności odroczone. Dostawcą usługi typu kup teraz, zapłać później jest firma pożyczkowa PayPo. To polski fintech, którego 20-procentowym udziałowcem jest Alior Bank. Według nieoficjalnych informacji PayPo rywalizowało o obsługę Allegro z Twisto, fintechem wspieranym przez Grupę ING.

PayPo, którego szefem jest Rafał Nawrocki, pracuje też nad poszerzeniem
palety usług finansowych. Obok odroczonych płatności fintech będzie oferował
otwartą linię kredytową z limitem 2-10 tys. zł i terminem spłaty bez odsetek do
45 dni.
Zobacz więcej

NOWA OFERTA:

PayPo, którego szefem jest Rafał Nawrocki, pracuje też nad poszerzeniem palety usług finansowych. Obok odroczonych płatności fintech będzie oferował otwartą linię kredytową z limitem 2-10 tys. zł i terminem spłaty bez odsetek do 45 dni. Fot. WM

Wartość jednorazowych zakupów na Allegro z odroczoną płatnością wynosi do 500 zł i nie wymaga logowania się do sytemu bankowego, a klienci, którzy zdecydują się na tę formę zapłaty, zostaną zweryfikowanipod kątem oceny zdolności kredytowej w ciągu kilku sekund. Po otrzymaniu pozytywnej decyzji klient zobaczy indywidualny, aktualizowany przy każdej transakcji limit zakupów z odroczoną płatnością. Należność może uregulować w ciągu 30 dni bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Jeśli potrzebuje więcej czasu na opłacenie rachunku za zakupy, może jednorazowo przedłużyć okres zapłaty o kolejne 30 dni, płacąc 5 proc. całkowitej wartości zamówienia. Sprzedawca otrzyma płatność natychmiast po zakupie, tak jak w przypadku każdej innej transakcji.

„Chcemy zachęcać Polaków do jak najczęstszego robienia zakupów w internecie” — mówi Francois Nuyts, prezes Allegro, cytowany w komunikacie.

PayPo zadebiutowało na rynku w 2018 r. Na początku fintech obsługiwał klientów zaledwie pięciu e-sklepów internetowych. Szybko jednak przekonał do siebie kolejnych graczy z branży e- -commerce — obecnie dociera do około 60 tys. klientów 250 sklepów. Oprócz Allegro w portfolio PayPo znajdują się takie marki, jak m.in. Decathlon, Leroy Merlin, 5.10.15, NeoNail, taniaksiążka.pl, 4F, Wojas, Diverse, Top Secret, Solar i Wittchen.

Radosław Nawrocki, prezes PayPo, liczy na to, że w przyszłym roku jego firma osiągnie 10 mln zł przychodu z prowizji i opłat transakcyjnych oraz wycenę powyżej 100 mln zł. Jego zdaniem to będzie dobry moment, aby przygotować się do kolejnej rundy finansowania.

Zgodnie ze strategią spółka osiągnie rentowność w ciągu dwóch najbliższych lat. Wówczas planuje ekspansję zagraniczną. Na celowniku ma takie kraje, jak Czechy, Słowacja, Rumunia i Węgry.

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Polecane