„Cichość rzeczy” wystawa prac Janusza Osickiego i Aleksandry Józefów
6 czerwca w Your Art Maison Gallery w Warszawie odbyła się wystawa prac dwojga znakomitych artystów, Janusza Osickiego i Aleksandry Józefów. Mecenasem wystawy był gdyński deweloper Allcon.
Rozmowa z samym sobą, ze światem, naturą i odbiorcami. Tak malarstwo definiuje Janusz Osicki, wybitny artysta i profesor Wydziału Architektury Politechniki Gdańskiej, świętujący w tym roku 50-lecie twórczości. Artysta od 40 lat kształci pokolenia architektów – najpierw w Katedrze Rysunku, Malarstwa i Rzeźby, a następnie w Katedrze Sztuk Wizualnych na Wydziale Architektury Politechniki Gdańskiej. Posiada tytuł doktora habilitowanego sztuki i stanowisko profesora nadzwyczajnego tej uczelni. Jego prace znajdują się w zbiorach Muzeum Miasta Gdyni oraz Muzeum Narodowego w Gdańsku. Obrazy profesora Osickiego łączą różne style – można je porównać do notatek z życia: to pozornie szkice, scenki rodzajowe lub marzenia senne. Ich głębszy sens jest ukryty w kolejnych warstwach – na poziomie koloru, wielowymiarowości i subtelności. Taka technika stwarza możliwość interpretacji obrazów na wielu poziomach, czyniąc ich przesłanie bardzo uniwersalnym. Podczas wernisażu w Your Art Maison Gallery można było zobaczyć prace profesora wyselekcjonowane przez samego artystę oraz właścicielkę galerii – Joannę Polus, art advisorkę, absolwentkę Wydziału Grafiki oraz Sotheby's Institute w Londynie.
Odwiedzający wystawę będą mogli zapoznać się także z twórczością Aleksandry Józefów, współczesnej artystki i rzeźbiarki, która w interpretuje przestrzeń w sposób nowoczesny, a zarazem wnikliwy i przemyślany. Wykorzystuje surowe materiały, takie jak beton, metal, szkło, klasyczny marmur czy granit, a także nowoczesne technologie, m.in. CNC 3D, rzeczywistość rozszerzoną (AR) czy druk 3D. Z pasją pracuje w dużej skali, realizując monumentalne formy i przestrzenne instalacje. Aleksandra Józefów działa zarówno w obszarze sztuki wysokiej (galeryjnej), jak i projektów komercyjnych – jej prace będą wyeksponowane w nadmorskich inwestycjach Allconu - Archipelag Łeba oraz SEAHall w Gdańsku.
Wystawa będzie dostępna do 30 czerwca. Goście mogą odwiedzać galerię po wcześniejszym umówieniu telefonicznym.
Anna Czartoryska-Niemczycka nową ambasadorką marki Yonelle
Polska marka Yonelle specjalizująca się w pielęgnacji anti-aging ogłosiła współpracę z aktorką i wokalistką Anną Czartoryską-Niemczycką.
W ramach współpracy pojawi się w kampaniach promocyjnych marki, obejmujących m.in. działania w mediach społecznościowych. Jej naturalny wizerunek i świadome podejście do pielęgnacji mają inspirować kobiety do dbania o siebie.
– Nasza współpraca wynika z głębokiego porozumienia – w podejściu do kobiecości, pielęgnacji i wartości, jakie stoją za codziennymi wyborami. Anna Czartoryska-Niemczycka wnosi do Yonelle to, co dla nas fundamentalne: autentyczność, klasę i świadomą dbałość o jakość. To wspólna opowieść o pięknie, które idzie w parze ze świadomością – mówi Katarzyna Tekień-Dźwierżyńska, dyrektorka marketingu Yonelle.
Finał drugiej edycji konkursu dla projektantów Designers Play Sustain 2025
3 czerwca odbyła się gala finałowa konkursu Designers Play Sustain w Muzeum Historii Żydów Polskich Polin.
Konkurs ma charakter edukacyjny i jest skierowany do miłośników mody przyszłości, rozumianej jako moda cyrkularna, ekoprojektowanie i wykorzystywanie zrównoważonych narzędzi i nowoczesnych technologii w przemyśle modowym. Finaliści Designers Play Sustain zostali wybrani głosami jury pod przewodnictwem projektanta Mariusza Przybylskiego. To już druga edycja wydarzenia, które buduje świadomość odpowiedzialności w modzie wśród projektantów i konsumentów. Laureatką kategorii Upcykling Ready-2-Wear została Justyna Rożek, otrzymując 50 tys. zł nagrody. Laureatką w kategorii Ekoprojektowanie Digital-2-AI została Paula Buczyńska, która otrzymała 10 tys. zł nagrody. Z nagród rzeczowych przyznano m.in. staże u Gosi Baczyńskiej, wybrany kurs w Akademii Leona Koźmińskiego i wyjazd do Dubaju na mentoring biznesowy. Przewodniczącym jury drugiej edycji konkursu był ponownie Mariusz Przybylski. W jury zasiedli prof. Jolanta Rudzka-Habisiak z łódzkiej ASP i Marlena Wooolford, dziennikarka i futurolożka działająca w Londynie, która zajmuje się projektowaniem przyszłości w modzie, a także osoby związanr ze światem mody, mediów i nauki: Gosia Baczyńska, Martyna Zastawna, Robert Kuta, prof. dr hab. Grzegorz Mazurek, Anna Pietruszka, Gabriela Czerkiewicz, Marcin Świderek.
Organizatorzy i uczestnicy konkursu, którego ambasadorkami zostały piosenkarki Monika Brodka, Natalia Przybysz i Reni Jusi, wychodzą z założenia, że nadmierne zużycie wody do produkcji odzieży i farbowania tkanin stawia pod znakiem zapytania przyszłość branży i zdrowie całego ekosystemu. Niezależnie od tła branżowego podnoszenie świadomości na temat wartości wody jest najważniejsze dla przyszłości naszej planety. Dzięki świadomym zakupom i odpowiedniej pielęgnacji możemy promować zrównoważone praktyki, które wykorzystują mniej wody i generują mniejszy ślad węglowy. Każdy z nas może wnieść swój wkład w ochronę zasobów wodnych.