Beauty Routines z Val Garland by Inglot
Światowej sławy makijażystka Val Garland stworzyła dla polskiej marki Inglot przewodnik po makijażach na różne okazje i dla różnych osobowości.
Autorskie Inglot Beauty Routines zaprojektowane są tak, by z łatwością można je było odtworzyć samodzielnie – bez względu na umiejętności.
Powstały trzy ponadczasowe looki i trzy klasyczne techniki makijażowe reprezentujące różne style: everyday. the classic look (kwintesencja klasy i subtelnej elegancji – idealny na co dzień i specjalne okazje), skin first. the minimal look (idealny dla osób, które preferują styl no-makeup, ale nie rezygnują z promiennego, dopracowanego wykończenia) oraz that girl. the defined look (idealny wybór dla każdego i każdej, kto chce wyglądać naturalnie, ale z modowym sznytem). Val przygotowała również zestaw szybkich trików – prostych, ale niezwykle przydatnych w makijażu tips & tricks: Fuller Lips, Perfect Eyeliner i Contour Edit.
– Z wielką przyjemnością stworzyłam Beauty Routines marki Inglot, czyli praktyczne rozwiązanie dla każdego, kto chce się bawić makijażem. Seria jest pełna trików i pomysłów, które pomogą wydobyć i podkreślić wewnętrzny blask. Łatwe do odwzorowania stylizacje służą jako przewodnik po szybkim, codziennym makijażu lub jako inspiracja, gdy masz więcej czasu na zabawę i eksperymenty – mówi Val Garland.
Każdy z looków i technik makijażowych to nie tylko instrukcja – to inspiracja do wyrażenia siebie i odnalezienia własnego stylu. Razem z Val Garland Inglot pokazuje, że makijaż może być narzędziem indywidualnego wyrazu, twórczej ekspresji i pewności siebie.
Rodzinne historie z jubileuszem w tle
W tym roku maskotka Tous – kultowy miś – obchodzi 40. urodziny. Z tej okazji kolekcja biżuterii na sezon jesień/zima 2025/2026 Tous Family skoncentrowana jest wokół koncepcji rodziny postrzeganej jako schronienie, źródło korzeni i miłości. Celem kolekcji jest budowanie poczucia przynależności i więzi. Towarzyszące temu emocje zostały wyrażone przez nowe odsłony klasyków marki.
Najbardziej spektakularna serią upamiętniającą 40. urodziny misia jest linia Sweet 40s. To kolekcja inspirowana klasycznymi bestsellerami marki z kolekcji Sweet Dolls, w której każdy model składa się z elementów wyciętych w kształcie logo.
Jedną z najbardziej zjawiskowych kolekcji tego sezonu jest jednak Tous Warm. Obszerne, maksymalistyczne elementy wykonane z zastosowaniem techniki elektroformowania robią duże wrażenie nawet w minimalistycznych stylizacjach.
Ciekawe zastosowanie obszernych form prezentuje również kolekcja Manifesto. Klasyczny symbol pojawia się tym razem w masywnej, dwukolorowej odsłonie – na kolczykach i bransolecie typu bangle.
Symbole rodzinne jako różnego rodzaju więzi prezentuje kolekcja Tous Lio i Line. Delikatne, linearne formy zostały ozdobione laboratoryjnymi diamentami, tworząc subtelne kompozycje.
Torebki w nowej odsłonie to również ukłon w stronę misia. Torebki wieczorowe, zdobione wstawkami z różnych materiałów, m.in. siatki, sztucznego futra i cyrkonii, pomysłowo przemycają logotyp marki w fasonie torebki.
„Motywy” Pawła Bownika w muzeum Fabryka Czekolady E. Wedel
W muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel można podziwiać prace współczesnych artystów, którzy od lat nierozerwalnie związani są z marką. Zofia Stryjeńska, Leonetto Capiello czy Karol Śliwka tworzyli dla Wedla charakterystyczne, zdobione opakowania i materiały promocyjne wykorzystywane do dziś. Dołącza do nich teraz Paweł Bownik, jeden z najciekawszych polskich fotografów współczesnych, którego wystawę już można oglądać w muzeum.
„Motywy” to dziewięć fotografii, które pokazują, że nawet opakowanie może być małym dziełem sztuki. Autor udowadnia, że nawet z codzienności można wyciągnąć coś artystycznie eterycznego. W jego pracach papier, szkło i lustro zamieniają się w scenografię dla gry światła i koloru. Abstrakcyjne kompozycje nawiązują do wizualnego języka marki i przywodzą na myśl dawne i współczesne grafiki tworzone na potrzeby produktów E.Wedel. Wzbogacą tym samym stałą kolekcję dzieł sztuki Lotte Wedel i będą dowodem, że czekolada może nie tylko smakować, lecz także inspirować wyobraźnię.
– Interesująca w tworzeniu fotografii nie jest rola dokumentacyjna, lecz zdolność do nadawania rzeczywistości określonego kształtu, zmieniania znaczeń. Szczególnie silnie oddziałuje w fotografii iluzja – napięcie między tym, co rozpoznawalne, a tym, co nie poddaje się przedstawieniu. Motywem, który stałe powraca w mojej praktyce, jest ruch między abstrakcją i realnością: najpierw próba przekształcenia w formę wizualną tego, co było jedynie ideą, a następnie odwrócenie tego procesu – stopniowe wycofanie realności w stronę abstrakcji – podkreśla artysta.
Fabryka Czekolady E.Wedel już planuje kolejne wystawy czasowe.
Kobiece kino w fabryce Norblina, czyli projekt Silne Razem
KinoGram w Fabryce Norblina po raz dwudziesty trzeci zaprasza na cykl Silne Razem. Prezentowane będą filmy o tematyce feministycznej i kobiecej, odbywać się też będą dyskusje na temat siły kobiet we współczesnym świecie.
Najbliższy seans odbędzie się we wtorek 29 lipca o godz. 19. W programie wieczoru przewidziany jest przedpremierowy pokaz filmu „Diamenty”, zaś po projekcji odbędzie się spotkanie z Joanną Horodyńską, stylistką, dziennikarką, krytyczką mody i modelką, oraz Katarzyną Jasiołek, autorką książek o dizajnie i wzornictwie. W najnowszej publikacji „Dom Mody Telimena” autorka zagląda za kulisy legendarnego łódzkiego domu mody, przedstawiając jego historię, projekty i ludzi, którzy tworzyli jego legendę. Dyskusję o filmie i książce poprowadzi Kara Becker.
„Diamenty”, najnowszy film Ferzana Özpetka, to subtelny portret kobiet, ich pasji, tajemnic i przyjaźni. Akcja toczy się w Rzymie lat 70., w klimatycznej pracowni krawieckiej, gdzie między śmiechem a wzruszeniem splatają się losy bohaterek. To poruszająca opowieść o kobiecej sile, solidarności i codziennej odwadze.
Na uczestniczki wydarzenia czekają upominki od partnerów cyklu – L’Oréal Paris, Answear i Caffè Vergnano.
W sierpniu (26 sierpnia o godz. 19) odbędzie się 24. edycja cyklu Silne Razem. W programie zaplanowano przedpremierowy pokaz filmu „Sorry, Baby” w reżyserii Evy Victor.
Pierwsze urodziny concept store PRM
W czerwcu marka PRM hucznie obchodziła rocznicę otwarcia pierwszego flagowego concept store w warszawskiej Fabryce Norblina – przestrzeni, na styku mody high-end, street fashion i kultury. Butik przyciągnął entuzjastów marek luksusowych oraz szukających nieoczywistych inspiracji. W concept store znajduje się wyselekcjonowany asortyment grandów: od klasyków niszowego stylu jak Vetements, Rick Owens czy MM6 Maison Margiela przez klasyki stylu street-fashion, m.in. Filling Pieces czy Y-3, aż po wyselekcjonowane dropy marek lifestyle’owych, np. Adidas Originals, Puma ad-hoc czy New Balance z linią Made. Klienci znajdą też ekskluzywne sneakersy i unikatowe obiekty kolekcjonerskie.
Jednym z fundamentalnych filarów tożsamości PRM jest sztuka współczesna. Już na etapie projektowania przestrzeni Concept Store do współpracy zaproszono Kubę Glińskiego – artystę audiowizualnego, którego twórczość oddaje charakter marki. Wnętrze sklepu łączy klasyczny dizajn z elementami współczesnej sztuki. Sa tam lampy Preciosa i Henge, obiekty autorstwa Oskara Zięty, kolekcjonerskie figurki Bearbrick czy instalacje duetu Eweliny Gralak i Ani Witko.
Integralną częścią konceptu jest również muzyka – w butiku PRM powstał winylowy kącik pod kuratelą Wojtka Mazolewskiego. Wkrótce wystartuje projekt autorskich playlist prowadzony przez nowe talenty polskiej sceny kulturalnej.