#PBdosłuchania odcinek 21.: JAK ZNALEŹĆ I UTRZYMAĆ PRACOWNIKA?

Na polskim rynku nie tylko coraz trudniej znaleźć odpowiadającego naszym potrzebom pracownika, ale też go utrzymać. Zwłaszcza, jeżeli jest przedstawicielem wymagającego pokolenia milenialsów.

Moi dzisiejsi goście opowiedzą jak sprostać temu zadaniu – wyłowić talent, wdrożyć go w procedury organizacji i zbudować dobrowolną więź z pracodawcą. Nasze rozmowy odbyły się podczas gali konkursu Siła Przyciągania 2017.

Poziom bezrobocia spada, więc wymagania pracowników wobec pracodawców rosną i nie chodzi tylko o wynagrodzenia bo do głosu dochodzi pokolenie coraz bardziej wymagających milenialsów. O rynku kadr pod koniec drugiej dekady XXI wieku opowiada Anna Szczeblewska z firmy PwC.

Kim są milenialsi i jakie są ich potrzeby? Głos tego pokolenia sprawił, że w konkursie Siła Przyciągania powołano specjalną Kapitułę Milenialsów, która wyłoniła najbardziej odpowiadające ich potrzebom inicjatywy rynku pracy. Jej reprezentant, Eustachy Bielecki z portalu Kariera.pl wyjaśni jakie wymagania wobec pracodawców mają przedstawiciele jego generacji oraz pokolenia Z, czyli urodzeni po 1995 roku.

W jaki sposób utrzymać pracownika w firmie przy tak dużej rotacji specjalistów na rynku? Jednym z rozwiązań są krzyżowe szkolenia organizowane przez jedne działy dla drugich. W ten sposób nie tylko zwiększa się kompetencje zatrudnionych, ale także wskazuje różne potrzeby osobnych działów. Anna Miśko z home.pl przedstawi projekt wewnętrznych szkoleń, dzięki którym pracownicy różnych działów mają szansę przyswoić nowe kompetencje w zakresie programowania.

Elektroniczne aplikacje pomagają nie tylko zamówic taksówkę, lunch czy skontaktować ze znajomymi, ale również umożliwiają budowę relacji między pracownikami w firmie oraz między pracownikiem a pracodawcą. Magdalena Owsiana z Cognifide Polska opowie o aplikacji, która ułatwia interakcję między pracownikami firmy informatycznej.

Jak odkryć prawdziwy talent? W pokoleniu przeszkolonym w rozwiązywaniu testów rozwikłanie tej zagadki kryje się w postawieniu egzaminowanym prawdziwego zadania logicznego w danym miejscu, czasie, przestrzeni. Anna Kęsik z ING Banku Śląskiego wyjaśni jak wdrożenie koncepcji escape roomu poprawiło proces rekrutacji w firmie.

Pokolenie milenialsów to grupa wymagająca, niecierpliwa i często niezdecydowana. Jak odświeżyć program stażowy aby stał się interesujący dla osób z tej generacji? Mirosław Antonowicz z mBanku przedstawi system stażowy, który odpowiedział na wyjątkowe potrzeby pokolenia milenialsów.

Jakich pracowników potrzebuje browar? Okazuje się, ze takich, jakiech potrzebują wszyscy inni pracodawcy. Rozmowa z doświadczonym dyrektorem kadr w jednej z najstarszych firm w Polsce pokazuje stałość wymagań i innowacje w podejściu do rekrutowanych. Andrzej Borczyk z Grupy Żywiec opowie m.in. jak wsparcie międzynarodowego koncernu i szkolenia dotykające samego sedna działalności firmy przełożyło się na przywiązanie pracowników do organizacji.

To jest Puls Biznesu do słuchania, przed mikrofonem Marcin Dobrowolski, zapraszam na program!

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Dobrowolski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Biznesu do słuchania / #PBdosłuchania odcinek 21.: JAK ZNALEŹĆ I UTRZYMAĆ PRACOWNIKA?