PE zablokował kierowców

Katarzyna Kapczyńska
14-06-2018, 22:00

Polscy kierowcy nie zdążyli nacieszyć się unijnym kompromisem.

Niedawno Komisja Transportu Parlamentu Europejskiego zdecydowała, że transport międzynarodowy będzie wyłączony z przepisów o delegowaniu pracowników, a podlegać będą im tylko kabotaż oraz przewozy kombinowane. Były to decyzje korzystne dla polskich przewoźników, bo wcześniej urzędnicy unijni dążyli do zaostrzenia zasad realizacji transgranicznych usług transportowych. Jednak Parlament Europejski (PE) odrzucił sprawozdanie swojej komisji transportowej. Z 630 obecnych eurodeputowanych 343 było przeciwko sprawozdaniu. Oznacza to, że nie zostanie ono zaprezentowane jako stanowisko PE podczas negocjacji z Radą Unii Europejskiej.

— Wracamy do punktu wyjścia. Teraz prace będą odbywać się w oparciu o pierwotny projekt Komisji Europejskiej. Zgodnie z nim, po trzech dniach pracy za granicą w miesiącu kierowca podlegałby przepisom o delegowaniu — mówi Kamil Wolański, ekspert Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców.

— Podważenie raportów przyjętych demokratycznie w Komisji Transportu jest złą wiadomością, nie tylko dla europejskich przewoźników, ale również kierowców i konsumentów — uważa Agata Boutanos z Przedstawicielstwa Związku Przedsiębiorców i Pracodawców w Brukseli. Wzrosną koszty pracy, a wraz z nimi ceny transportu towarów.

200 tys.Tyle ciężarówek z Polski wozi towary w państwach Unii Europejskiej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Kapczyńska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / PE zablokował kierowców