Pepsi porządzi w NBA

opublikowano: 14-04-2015, 07:28

Skończyła się pewna era w amerykańskim sporcie. Po niemal trzech dekadach współpracy, zmieni się sponsor słynnej Ligii koszykarskiej National Basketball Association (NBA), donosi Reuters. Prawa sponsorskie trafią w ręce koncernu PepsiCo, który przejmie je od swojego największego rynkowego rywala, Coca-Coli.

Spółka z Atlanty, która jest największym na świecie producentem napojów bezalkoholowych obecna była w najpopularniejszej lidze koszykarskiej od 1986 r. zaś jej napój Sprite był głównym oficjalnym „trunkiem” od 1994 r.

Coca-Cola nie podała przyczyn dlaczego koncern sam zdecydował się nie przedłużać dotychczasowej umowy. Poinformował jedynie, że będzie kontynuował indywidualną współpracę z poszczególnymi graczami i zespołami.

Od początku następnego sezonu PepsiCo stanie się tytularnym sponsorem żywności i napojów dla NBA, Women’s National Basketball Association (WNBA), NBA Developmnet League oraz USA Basketball. Szczegółów kontraktu  nie ujawniono, ale jak szacuje magazyn „Fortune” jest on warty sporo więcej niż umowa z Coca-Colą.

Nowa umowa będzie obejmować napoje gazowane Pepsi, takich marek jak Aquafina, Lipton Brisk,Doritos i Ruffles. Z kolei napój Mountain Dew stanie się oficjalną marka NBA.

W ramach kontraktu PepsiCo będzie również rozwijać  program NBA koszykówki 3-na-3. Promocja obejmie także bardzo perspektywiczny chiński rynek, gdzie ekskluzywnym partnerem na wyłączność NBA, poprzez markę Master Konga zostanie producent napojów i żywności koncern Tingyi Holding, współpracujący z PepsiCo w Państwie Środka. 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu