Czytasz dzięki

Performante poszło w świat za pracą

opublikowano: 22-09-2020, 22:00

Na część usług agencji reklamowej, która obsługuje m.in. Amazona, AliExpress i Rappi, w Polsce w ogóle nie ma popytu.

Większość polskich firm wychodzi za granicę, gdy już osiągnie wszystko na rodzimym rynku. Inaczej jest z agencją reklamową Performante. — Pierwszy projekt przeprowadziliśmy dla klienta z zagranicy. Udał się, więc rozpoczęliśmy działania dla zleceniodawców spoza Polski — przyznaje Maria Dulnikiewicz, założycielka, prezes i współwłaścicielka Performante.

Nasz biznes wymaga ogromnej elastyczności, eksperymentowania,
podejmowania szybkich decyzji. Zewnętrzne fundusze pomogłyby przyspieszyć
rozwój, ale elastyczność i niezależność są dla nas ważniejsze, dlatego nie
zdecydowaliśmy się jeszcze na wpuszczenie zewnętrznego kapitału — mówi Maria
Dulnikiewicz, prezeska i współwłaścicielka Performante.
Zobacz więcej

BEZ INWESTORA:

Nasz biznes wymaga ogromnej elastyczności, eksperymentowania, podejmowania szybkich decyzji. Zewnętrzne fundusze pomogłyby przyspieszyć rozwój, ale elastyczność i niezależność są dla nas ważniejsze, dlatego nie zdecydowaliśmy się jeszcze na wpuszczenie zewnętrznego kapitału — mówi Maria Dulnikiewicz, prezeska i współwłaścicielka Performante. Fot. ARC

Przez sześć lat działalności firma pracowała dla ponad700 firm z całego świata. Prowadzi głównie kampanie efektywnościowe i w tej części biznesu ma wyłącznie zagraniczną klientelę. Pracuje na bazie autorskiego systemu IT, który pozwala dopasować reklamę online do potrzeb klienta. Jest połączony z 7 tys. wydawców, właścicieli aplikacji mobilnych i baz mejlingowych. Odczytuje dane o generowanym ruchu i na tej podstawie decyduje, jaką reklamę wyświetlić.

— Nasz system sprawdza się w przypadku produktów masowych — mówi szefowa Performante.

W Wielkiej Brytanii Performante pracuje m.in. dla Amazona Prime — promuje platformę VOD. W Kolumbii jej największym klientem jest Rappi — latynoamerykański jednorożec, który zaczął od dostawy leków (w wielkich miastach Ameryki Południowej nie zawsze można polegać na transporcie publicznym), a obecnie na rowerach i motorach transportuje zakupy spożywcze, posiłki z restauracji i ubrania z centrów handlowych.

Performante coraz częściej oferuje dodatkowe usługi, jak działania komunikacyjne czy budowanie wizerunku marki pracodawcy.

— Rozszerzyliśmy ofertę o employer branding, bo od zawsze był dla nas samych bardzo istotny. Zaowocowało to m.in. wyróżnieniamii to one przyciągnęły pierwszych klientów, takich jak T-Mobile czy softwarehouse’y j-labs i KMD. Usługi w tym zakresie realizujemy dziś w Polsce i Kolumbii — tłumaczy Maria Dulnikiewicz.

Dział kreatywny nie zajmuje się jednak wyłącznie wizerunkiem pracodawcy.

— Prowadzimy też projekty związane z szeroko pojętą komunikacją. Przykładem są realizacje dla Chmury Krajowej, Polskiej Organizacji Turystycznej czy firm Atlantic i Knight Frank — zaznacza prezes Performante. Firma ma biura w trzech miastach — największe w Warszawie, dwa mniejsze w Bogocie i Londynie. — Na razie nie myślimy o otwieraniu biur w kolejnych krajach. Skupiamy się na rozwoju siedziby w Kolumbii, naszą ambicją jest zbudowanie lokalnego zespołu na wzór warszawskiego — mówi Maria Dulnikiewicz.

W 2019 r. agencja miała 21,8 mln zł przychodów i 38,1 tys. zł zysku netto.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane