Pesa toruje drogę na niemiecke tory

Katarzyna Kapczyńska
opublikowano: 23-09-2018, 22:00

Jeśli polskiej spółce uda się sfinalizować kontrakt dla DB, może liczyć na kolejne zamówienia.

16 pojazdów spalinowych link z bydgoskiej Pesy jeździ już w barwach Deutsche Bahn (DB) po niemieckich torach. W październiku firma musi dostarczyć 20 składów, a wiosną przyszłego roku sfinalizować kontrakt dotyczący wyprodukowania 71 linków. Jego realizacja jest mocno opóźniona. Pesa miała m.in. problemy z uzyskaniem niemieckiej homologacji. W tym roku ją zdobyła. Jeśli uda się także wykonać dostawy zgodnie z aktualnym harmonogramem, bydgoska spółka może zdobyć kolejne zamówienia z DB. Liczy na nie Krzysztof Sędzikowski, prezes Pesy, który niedawno spotkał się z Richarde Lutzem, kierującym niemieckimi kolejami.

Krzysztof Sędzikowski, prezes Pesy, podkreśla, że DB, którym kieruje Richard Lutz, przyśpieszyły — w stosunku do kontraktowego harmonogramu — płatności za odbierane z Bydgoszczy pojazdy. Dzięki temu łatwiej finansować ich budowę.
Zobacz więcej

PŁATNOŚCI I PŁYNNOŚĆ:

Krzysztof Sędzikowski, prezes Pesy, podkreśla, że DB, którym kieruje Richard Lutz, przyśpieszyły — w stosunku do kontraktowego harmonogramu — płatności za odbierane z Bydgoszczy pojazdy. Dzięki temu łatwiej finansować ich budowę. Fot. ARC

— Zapewnił, że DB jest zainteresowany dalszą współpracą z Pesą i kolejnymi zamówieniami, nie tylko na pojazdy spalinowe, lecz także na inne składy. Umówimy spotkanie robocze, by porozmawiać o szczegółach. Mam nadzieję, że dojdzie do niego jeszcze w tym roku — mówi Krzysztof Sędzikowski.

Pozyskanie nowego kontraktu będzie możliwe jednak tylko wtedy, gdy Pesa wywiąże się z obecnego. Bydgoska spółka ma z DB podpisaną umowę ramową na spalinowe linki, co daje jej podstawę zdobycia kontraktu na kolejny etap dostaw. Pozyskanie zlecenia na inny typ pojazdu byłoby dla spółki nie lada wyzwaniem — znów musiałaby przejść długotrwałą i żmudną procedurę homologacyjną.

Zanim jednak Pesa zacznie zdobywać i realizować nowe umowy, musi przejść restrukturyzację i uzyskać finansowanie na bieżącą działalność. Pomóc w tym ma jej wdrożenie uchwał, które dziś na walnym zgromadzeniu podejmą akcjonariusze. Efektem ma być przejęcie, kosztem 300 mln zł, akcji spółki przez Polski Fundusz Rozwoju. Akceptacja uchwał przez walne ma być także sygnałem dla banków do podpisania umowy na bieżące finansowanie. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Kapczyńska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Pesa toruje drogę na niemiecke tory