Peugeot 406 Sport Pack: to nie tylko taksówka
Francuski koncern Peugeot proponuje swoim klientom znane już auto z mniej znanym silnikiem. Model 406 w wersji 2.2 Sport Pack to propozycja dla tych, którzy lubią ten model, a jednocześnie chcą czegoś nowego.
Samochód marki Peugeot oznaczony symbolem 406 jest obecny na rynku już dość długo. Zdobył sobie w tym czasie spore grono fanów — mówi się, że równie wielu przeciwników. Auto najczęściej kojarzone z taksówką zastąpiło wysłużony model 405. Po prezentacjach tego samochodu pojawiły się opinie, że francuscy inżynierowie stworzyli auto, które połączyło przystępną cenę modelu 405 i komfort poprzedniej limuzyny Peugeota modelu 605. Możliwe, że taki był zamysł francuskich konstruktorów. Jednak jedno jest pewne — ich produkt sprzedaje się nie najgorzej.
Kształt i moda
Linię nadwozia 406 najkrócej można określić jako płynną. O tym, że samochód projektowano kilka lat temu, najlepiej może świadczyć fakt, że nie ma w jego bryle zbyt wielu zaokrągleń. Kiedyś po prostu był inna moda. Różnica jest widoczna, jeśli przyjrzymy się ostatnim modelom francuskiej firmy, takim jak 206 czy 307, które są niemalże okrągłe. Możliwe, że to właśnie te ostre kształty — szczególnie tylnej klapy — powodują, że auto ma wielu sympatyków. Oczywiście nie oznacza to, że samochód wygląda jak antyk. Wprost przeciwnie, nadwozie tworzy zwartą konstrukcję podkreśloną z przodu przez spore reflektory i zderzak. Tył odrobinę ostrzejszy również może się podobać dzięki dość zgrabnym lampom. Ogólnie sylwetka mimo konserwatywnych kształtów jest projektem raczej udanym i styliści nie mają się czego wstydzić.
Bogaty środek
Auto oznaczone symbolem 406 2.2 Sport Pack otrzymało dość bogate wyposażenie wnętrza. Jest to niewątpliwy plus, choć wpływa na dość wysoką cenę samochodu. Kupujący seryjny model tego Peugeo- ta dostaje komplet poduszek powietrznych, elektrycznie regulowane szyby (przód i tył), automatyczną klimatyzację czy automatyczne wycieraczki. Generalnie w środku można poczuć, że również model 406 ma aspiracje, by znaleźć się w elitarnym gronie pojazdów uważanych za luksusowe.
Niestety, dopiero w dodatkowej opcji można otrzymać zmieniarkę płyt CD do radia, w zamian są jednak podgrzewane fotele. O bezpieczeństwo podróżnych troszczy się oprócz poduszek powietrznych system ABS. Ogólnie auto jest wyposażone nie najgorzej i może się podobać. Zawsze można się zastanawić — i słusznie — czy konkurencja nie proponuje czegoś więcej.
Najważniejszy silnik
Największym atutem tej wersji Peugeota 406 jest jego silnik. Jednostka, w jaką został wyposażony, ma 2.2 litra pojemności, co przekłada się na moc równą 160 KM. Dzięki takiemu silnikowi samochód naprawdę porusza się dość szybko. Wystarczy zauważyć, że ważący prawie 1400 kg pojazd rozpędza się od 0 do 100 km/h w nieco ponad 9 s, a prędkość maksymalna to ponad 218 km/h. Jak na auto tej klasy to są to wyniki naprawdę imponujące i niewiele odbiegają od tych oferowanych przez samochody wyposażone w silniki o pojemności 3.0 l. Niewątpliwym plusem 406 w wersji 2.2 jest to, że pali średnio tyle samo co auta z silnikiem 3.0. Dla kierowców, lubiących niepozorne samochody, które nie kojarzą się ze sportowymi osiągami, Sport Pack jest naprawdę ciekawą propozycją wartą rozważenia. Samochód prowadzi się bardzo płynnie, choć przy pokonywaniu ostrych zak rętów bez zdejmowania nogi z gazu należy się liczyć z mocnym bujaniem. Poślizg możliwy dopiero przy znacznym przekroczeniu prędkości podczas pokonywania zakrętu. Ogólnie jazda tym autem to spora przyjemność — duże, wygodne auto i do tego niezłe osiągi. Gdyby jeszcze można było coś zrobić z ceną, która osiągnęła dość wysoki poziom — ponad 94 tys. zł — to auto mogłoby naprawdę mieć spore powodzenie wśród klientów.
Krzysztof Kluska
[email protected] tel. (22) 611-62-74