Peugeot Citroen liczy na Chińczyków

opublikowano: 26-03-2014, 07:07

Koncern PSA Peugeot Citroen, nierentowny francuski producent samochodów szuka ratunku na chińskim rynku. Firma zapowiedziała, że zamierza powalczyć o 10 proc. udział w sprzedaży luksusowych pojazdów w Państwie Środka, donosi Bloomberg.

Swój plan chce zrealizować m.in. dzięki nowemu modelowi Citroen DS, który wszedł do produkcji w Chinach we wrześniu ubiegłego roku. Firma zakłada, że w ciągu czterech lat znajdzie chętnych na przynajmniej 200 tys. tych aut. W 2013 r. Chińczycy kupili około 3,5 tys. tych pojazdów. Cel francuskiej spółki jawi się jako bardzo ambitny biorąc pod uwagę fakt, że osiągnięcie zakładanego poziomu sprzedaży zajęło niemieckiemu Daimlerowi w przypadku marki Mercedes pięć lat od uruchomienia lokalnej produkcji.

Citroen DS5 (źródło: NetCarShow)
Citroen DS5 (źródło: NetCarShow)
None
None

„Mamy wiele ciekawych projektów, idących z modą na rynku samochodowym. Musimy być nowatorscy, gdyż klienci którzy są tradycjonalistami i decydują się choćby na Audi, nigdy nie kupią naszego DS5” – twierdzi Anaud Ribault, dyrektor generalny DS China.

PSA chce podwoić liczbę dealerów DS. w Chinach do 100 do końca tego roku. Koncern jest w trakcie reorganizacji, którą wniósł ze swoim kapitałem chiński partner produkcyjny Dongfeng Motor i francuski rząd, stając się inwestorami strategicznymi. Model DS spółka w Chinach buduje z innym partnerem China Chang’An Automobile Group w Shenzhen, gdzie zainwestowano 9 mld juanów (1,5 mld USD) w zakład o mocy produkcyjnej sięgającej 200 tys. aut rocznie.

Cena najtańszego modelu DS 5LS który wejdzie do sprzedaży 28 marca zaczynać się będą od poziomu 149,9 tys. juanów i będzie niższa niż konkurencyjnego Audi A3 (199,9 tys. juanów).

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane