PHILIPS WYBUDUJE FABRYKĘ W PILE

Marlena Kaczmarek
opublikowano: 26-06-2000, 00:00

PHILIPS WYBUDUJE FABRYKĘ W PILE

W ciągu ostatnich dziewięciu lat firma zainwestowała w Polsce 770 mln zł

ZA ROK PRODUKCJA: Chcemy zakończyć budowę Philips Lighting Electronics w lipcu 2001 roku i już wtedy rozpocząć tam produkcję — mówi Bogdan Rogala, prezes zarządu Philips Lighting Poland. fot. ARC

Na początku lipca rozpocznie się budowa nowej fabryki Philips Lighting Electronics w Pile. Philips Lighting Poland posiada w Polsce pięć zakładów produkcyjnych oraz Techniczne Centrum Rozwoju Źródeł Światła. Polski oddział firmy jest największym na świecie centrum produkcyjno-logistycznym koncernu.

W lipcu tego roku rozpocznie się realizacja najnowszej inwestycji koncernu Philips Lighting w Polsce. W Pile przy ulicy Przemysłowej zbudowana zostanie nowa fabryka, produkująca balasty elektroniczne — Philips Lighting Electronics. Termin ukończenia budowy zakładu, którego powierzchnia wynosić będzie ponad 10 tys. mkw., zaplanowano na lipiec 2001 r. Koszt inwestycji nie został ujawniony.

Rozbudowa parku

Nowa fabryka to kolejna inwestycja Philips Lighting w Polsce. W ciągu ostatnich dziewięciu lat firma zainwestowała w naszym kraju łącznie 171 mln USD (około 770 mln zł).

Zdaniem Bogdana Rogali, prezesa zarządu Philips Lighting Poland, dotychczasowe inwestycje dotyczyły przede wszystkim wymiany parku maszynowego, szkolenia pracowników, dostosowywania firmy do europejskich standardów w zakresie ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa pracy.

— PLP w krótkim czasie stała się nowoczesną firmą, uzyskującą wysoką dynamikę wzrostu obrotów i znaczną rentowność. Nasza sprzedaż wzrosła z 46 mln zł, przed wejściem Philipsa do Piły, do około 1,2 mld zł w końcu 1999 roku. Najlepszą wizytówką rozwoju przedsiębiorstwa są wyniki eksportu, który stanowi 80 proc. produkcji. W 1999 przychody ze sprzedaży za granicą zamknęły się kwotą ponad 200 mln USD, czyli około 900 mln zł. Potwierdzeniem tego sukcesu było zdobycie przez nasza firmę nagrody „Wybitnego Polskiego Eksportera” za 1999 rok. W przyszłości chcemy przede wszystkim zająć się rozbudową parku maszynowego. W tym m.in. celu budowana jest kolejna fabryka — mówi Bogdan Rogala.

Światowe centrum

Philips Lighting Poland powstało w 1991 roku w wyniku prywatyzacji Zakładu Sprzętu Oświetleniowego POLAM. Od momentu prywatyzacji obroty firmy wzrosły ponad 25-krotnie. Obecnie firma jest największym na świecie centrum produkcyjno-logistycznym koncernu Philips Lighting. Od 1997 roku na terenie PLP znajduje się Regionalne Centrum Dystrybucji na Europę Środkową i Wschodnią. W 1999 roku powołane zostało także Techniczne Centrum Rozwoju Źródeł Światła, którego celem jest prowadzenie prac badawczo-naukowych.

Philips w liczbach

PLP zatrudnia ponad 3500 pracowników w sześciu fabrykach produkujących żarówki, świetlówki liniowe, świetlówki kompaktowe, komponenty, elektronikę oświetleniową oraz maszyny.

Całkowita powierzchnia, na której znajdują się pilskie fabryki PLP, to ponad 25 ha.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marlena Kaczmarek

Polecane