Piaseczno przejadło Warszawę

Według raportu o rynku dostaw jedzenia w Polsce „Klikasz i jesz”, autorstwa serwisu PizzaPortal.pl., najchętniej zamówienia online składają mieszkańcy Krakowa, Sopotu i Wrocławia.

Liderem pod względem najwyższej średniej wartości zamówień, z kwotą 49,26 zł, jest… Piaseczno, które o ponad 3 zł przeskoczyło Warszawę. Najniższe średnie zamówienia składano w byłych miastach wojewódzkich, np. w Toruniu, gdzie przeciętna wyniosła 32,3 zł. Zamawiający online wydają średnio 30-50 zł na posiłek. Konsumenci w całej Polsce najchętniej sięgają po pizzę (61 proc.), dania amerykańskie (22 proc.) i kuchnię azjatycką (8 proc.). Najczęściej zamawiamy dla większej grupy, nawet pięciu osób, stąd też popularność pizzy, którą łatwo można się podzielić.

Z raportu o rynku dostaw jedzenia w Polsce „Klikasz i jesz” wynika,
że branża HoReCa w naszym kraju rośnie o ponad 6 proc. rok do roku i wyceniana
jest obecnie na blisko 30 mld zł, a dostawy jedzenia odpowiadają za 6 mld zł z
tej sumy. Rynek zamówień przez internet jest wart prawie 0,9 mld zł i rośnie w
tempie do 50 proc. rocznie. 46 proc. użytkowników internetu zadeklarowało, że
choć raz zamówiło jedzenie online. Cały czas dominuje jednak zamawianie przez
telefon — podaje PizzaPortal.pl na podstawie badań przeprowadzonych w styczniu
tego roku
Zobacz więcej

INTERNET NA DIECIE:

Z raportu o rynku dostaw jedzenia w Polsce „Klikasz i jesz” wynika, że branża HoReCa w naszym kraju rośnie o ponad 6 proc. rok do roku i wyceniana jest obecnie na blisko 30 mld zł, a dostawy jedzenia odpowiadają za 6 mld zł z tej sumy. Rynek zamówień przez internet jest wart prawie 0,9 mld zł i rośnie w tempie do 50 proc. rocznie. 46 proc. użytkowników internetu zadeklarowało, że choć raz zamówiło jedzenie online. Cały czas dominuje jednak zamawianie przez telefon — podaje PizzaPortal.pl na podstawie badań przeprowadzonych w styczniu tego roku

90 proc. Tylu Polaków w wieku 15+, według serwisu PizzaPortal.pl, zamawia jedzenie z dowozem. Wśród nich największą grupę stanowią osoby w wieku 25-44 lat.

53 proc. Taką część zamawiających jedzenie stanowią kobiety.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michalina Szczepańska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

, Raport