Pięć stacji na początek

Magdalena Wierzchowska
23-08-2005, 00:00

Rozszerzenie RMF Maxxx o pięć rozgłośni to 10 proc. planu rozwoju młodzieżowego radia. Kolejne zakupy są możliwe jeszcze w tym roku.

Multimedia, firma powiązana z RMF FM, kupiła w piątek od spółki Y-Radio trzy stacje radiowe w Szczecinie, Łomży i Wałbrzychu. Podpisała też umowę franczyzową ze stacją w Częstochowie. Jeśli do tego doliczyć radio Pro Kolor z Opola, oznacza to rozszerzenie stacji o pięć podmiotów stacji. Do tej pory program stacji był nadawany tylko przez rozgłośnię w Krakowie.

— Mamy nadzieję, że uda nam się powiększyć ten projekt o inne stacje. By miał uzasadnienie ekonomiczne, powinniśmy być obecni w największych miastach — mówi Andrzej Mielimonka, członek zarządu spółki Multimedia, która ma licencję na korzystanie ze znaku RMF Maxxx.

Spółka myśli o przejmowaniu pojedynczych stacji, choć nie wyklucza też inwestycji w istniejącą już sieć.

— Myślimy o współpracy na zasadzie franczyzy lub kupna udziałów. Mam nadzieję, że uda nam się pozyskać nowe stacje jeszcze w tym roku — mówi Andrzej Mielimonka.

Broker FM, właściciel RMF FM, informował przy okazji debiutu giełdowego, że RMF Maxxx powinien objąć zasięgiem technicznym minimum 10 mln mieszkańców dużych miast.

— Plan mamy wykonany w niespełna 10 proc. Sporo jeszcze przed nami — mówi Andrzej Mielimonka.

Ekspansja RMF Maxx miała być jednym z priorytetów rozwoju grupy kapitałowej Broker FM, który chciał przeznaczyć na ten cel część środków uzyskanych z publicznej emisji. Ostatecznie Broker FM zrezygnował z nowej emisji akcji, z której środki miały pójść m.in. na rozwój RMF Maxxx.

Andrzej Mielimonka na razie nie ujawnia, jakie środki chce wydać na rozwój sieci.

— Będzie to zależało od rodzaju zawieranych transakcji — mówi.

Wiadomo jedynie, że Broker FM początkowo planował wydanie maksymalnie 23 mln zł.

Teraz firma musi uzyskać zgodę Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji na kupno udziałów w stacjach.

— Nie wiadomo, kiedy ją dostaniemy. Dlatego nie jestem w stanie powiedzieć, jak szybko uda się zintegrować przejmowane stacje i zdobyć nowe — mówi Andrzej Mielimonka.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Wierzchowska

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Pięć stacji na początek