Gazowiec Q-Flex, Al Safliya dostarczy 210 tys. m sześć. gazu skroplonego w czasie rejsu w marcu 2016 roku, do portów Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Indii. Jest to dostawa dla jednego klienta.

W ten sposób Qatargas chce wprowadzić “nowy benchmark” w dostawach gazu skroplonego, który miałby polegać na rozdysponowaniu ładunku pomiędzy wiele lokalizacji I terminali gazowych w czasie jednego rejsu gazowca.
Dotychczasową praktyką była pełna dostawa „od portu do portu” czyli pełnego ładunku od terminalu załadowczego do wyładunkowego.
W sierpniu i grudniu 2015 r. odbyły się dwa rejsy próbne tego typu. W pierwszym z nich gazowiec Q-Flex Al Aamriya dostarczył LNG do chińskich terminali Fujian i Tianjin. W drugim inny statek Q-Flex – Duhail rozdysponował swój ładunek pomiędzy terminalami Zhejiang i Tianjin w Chinach.
Według analityków branży rejsy typu „split” czyli takie, które zakładają rozdysponowanie ładunku pomiędzy kilka terminali w czasie jednego przewozu, już pod koniec 2016 roku staną się codzienną praktyką przy przewozach LNG.