Pierwsza polisolokata w kanale direct

MGA
opublikowano: 2013-04-24 12:07

TU Europa wprowadziła ubezpieczenie inwestycyjne do kupienia przez internet.

Mimo że resort finansów planuje obłożyć tzw. podatkiem Belki polisolokaty, nadal znajdują się one w centrum zainteresowania ubezpieczycieli. Dowodem jest nowa oferta TU Europy. Wprowadziła do sprzedaży pierwszą taką polisę do kupienia w kanale direct. Można to zrobić za pośrednictwem jej internetowego ramienia, działającego pod marką Tutum.pl.

Polisolokata jest oferowana na okres 6 miesięcy, a jej oprocentowanie stałe wynosi 4,05 proc. w skali roku. Wypracowane odsetki na razie wciąż są zwolnione z podatku od zysków kapitałowych. Minimalna kwota składki to tylko 1 tys. zł.

Ubezpieczenie można kupić w taki sam sposób, jak przez internet nabywa się np. polisę komunikacyjnego OC. Umowa jest zawierana przez sieć, klient otrzymuje ubezpieczenie mailem, a potwierdzenie wpłaty sms-em.

- Produkty dostępne w Tutum.pl są proste, a ich opisy oraz konstrukcja klarowna i zrozumiała dla przeciętnego klienta. Tą ideą kierowaliśmy się wprowadzając do oferty pierwszą polisolokatę na rynku direct - mówi Przemysław Ćwikła, dyrektor departamentu sprzedaży bezpośredniej Europy Życie.

TU Europa nie jest pierwszym ubezpieczycielem, który jest zainteresowany sprzedażą polis życiowych w kanale direct. Robiło to już wcześniej – bez powodzenia – Link4 Life, które po zakupie licencji przez grupę Getin działa obecnie pod marką Open Life (wchodzi w skład grupy TU Europa). Także BRE Ubezpieczenia anonsowało ponad rok plan wprowadzenia do sprzedaży w internecie polis inwestycyjnych. Ten pomysł nie został jednak jeszcze zrealizowany. Polisolokaty można obecnie założyć także za pośrednictwem serwisów internetowych banków, które mają je w ofercie.