Pierwsze efekty nowej strategii gospodarczej Łodzi

Polska Agencja Prasowa SA
20-03-2006, 08:52

Kilkudziesięciu potencjalnych inwestorów, szkolenia dla prywatnych przedsiębiorców oraz kampania promocyjna miasta - to pierwsze efekty nowej strategii gospodarczej Łodzi i wdrażania projektu "Klaster łódzki jako sieć współpracy w zakresie innowacji w regionie", realizowanego przez Urząd Miasta Łodzi (UMŁ).

Kilkudziesięciu potencjalnych inwestorów, szkolenia dla prywatnych przedsiębiorców oraz kampania promocyjna miasta - to pierwsze efekty nowej strategii gospodarczej Łodzi i wdrażania projektu "Klaster łódzki jako sieć współpracy w zakresie innowacji w regionie", realizowanego przez Urząd Miasta Łodzi (UMŁ).

    Jak poinformowała dyrektor Biura Rozwoju Przedsiębiorczości i Miejsc Pracy w UMŁ Teresa Białecka-Krawczyk, miasto prowadzi rozmowy z 98 potencjalnymi inwestorami. "Wobec 37 inwestorów są duże perspektywy, że zostaną oni w Łodzi i stworzą tutaj około tysiąca miejsc pracy" - dodała.

     Większość inwestorów to przedstawiciele m.in. sektora logistycznego i przemysłu AGD.

     Strategię, która ma na celu zwiększenie potencjału rozwojowego Łodzi i regionu, przygotowała firma McKinsey &Company; koszt projektu to niemal 4 mln zł. Przewiduje on pozyskiwanie inwestorów zagranicznych i krajowych, rozwój przedsiębiorczości poprzez stworzenie sieci współpracy przedsiębiorców z instytucjami naukowymi  oraz władzami samorządowymi i poprawę atrakcyjności miasta. W efekcie wdrożenia strategii, w latach 2005-2010 w Łodzi powinno powstać ok. 25 tys. nowych miejsc pracy, a do 2015 roku ok. 40 tys.

    Według Białeckiej-Krawczyk, w ramach projektu  powołano Radę Koordynacyjną ds. Innowacyjności. W najbliższym czasie planowane jest otwarcie centrum obsługi przedsiębiorcy i rozpoczęcie szkoleń dla prywatnych przedsiębiorców. 

    Trwają prace nad nowym logo i hasłem promującym Łódź. "Nowa kampania promocyjna miasta, także za granicą, mogłaby ruszyć w połowie roku" - zapowiedział wiceprezydent Łodzi Marek Michalik.

    Klaster łódzki jest siecią współpracy oraz powiązań między lokalnymi firmami i władzami samorządowymi, jednostkami naukowo - badawczymi, szkołami wyższymi oraz instytucjami wspierania biznesu. Projekt jest współfinansowany przez UE w zakresie Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Działania 2.6 - Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / Pierwsze efekty nowej strategii gospodarczej Łodzi