Pierwsze rozdanie holenderskiej

Izabela Tadra
07-10-2008, 00:00

Grupa Redema, deweloper z Holandii, kupiła ziemię w Ostrowie Wlkp. pod budowę pierwszego w Polsce centrum handlowego.

Grupa Redema, deweloper z Holandii, kupiła ziemię w Ostrowie Wlkp. pod budowę pierwszego w Polsce centrum handlowego.

Redema to holenderski deweloper, który buduje nieruchomości komercyjne i administruje nimi. Ma biura w Niemczech, Chorwacji, Francji, Turcji i na Słowacji. Polski oddział znalazł siedzibę w Poznaniu. Do tej pory Redema inwestowała w Holandii, Niemczech, Belgii, na Słowacji, a także na Węgrzech.

— To pierwszy ruch w ramach naszej ekspansji w Europie Środkowej i Turcji. Wcześniej Redema budowała centra handlowe i nieruchomości mieszkaniowe w innych krajach, gdzie mamy oddziały. Ostrów jest naszym pierwszym, ale nie ostatnim projektem w Polsce — informuje Wim de Lange, prawnik i rzecznik Redemy.

Deweloper deklaruje, że jego poszukiwania skierowane są na nieruchomości w miastach do 100 tys. mieszkańców. Wim de Lange przyznaje, że firma prowadzi już zaawansowane negocjacje w kilku lokalizacjach.

Duży dla małych

Jednocześnie z planami ekspansji deweloper prowadzi prace nad zakończeniem formalności, które pozwolą na rozpoczęcie prac budowlanych centrum handlowego w Ostrowie Wielkopolskim.

— Pod koniec czerwca miasto zatwierdziło nowe studium planu zagospodarowania przestrzennego umożliwiające budowę centrum handlowego właśnie na tym obszarze, który kupiliśmy. Staramy się o pozwolenie na budowę — mówi Wim de Lange.

Inwestor zaplanował Galerię Vita jako średniej wielkości obiekt, który pomieści hipermarket budowlany, supermarket spożywczy, multipleks i galerię z ponad 100 sklepami. Otwarcie kompleksu o powierzchni handlowej 32 tys. mkw. i z tysiącem miejsc parkingowych zaplanowano na 2010 r.

Cały gmach zaprojektowało brytyjskie biuro architektoniczne Dunett and Craven. Przy projekcie pracowała również Polska Grupa Projektowa Assmann. Za strategię wynajmu i komercjalizacji Redema uczyniła odpowiedzialnym dział powierzchni handlowych firmy DTZ.

Na miarę możliwości

Redema to kolejny już deweloper, który zapowiada, że będzie budował obiekty handlowe tylko dla średnich miast. Czy oznacza to, że z rynku nieruchomości handlowych wyodrębnił się nowy segment?

— Te same działania i sposoby finansowania inwestycji dotyczą zarówno metropolii, jak i mniejszych miejscowości. Różnica tylko w skali funduszy wykładanych na realizację obiektu. Mądry deweloper dywersyfikuje działania, a nie tylko ogranicza się do jednej niszy — mówi Piotr Kaszyński, szef działu powierzchni handlowych w Cushman and Wakefield.

I podkreśla: za wcześnie, by sygnalizować pojawienie się nowych tendencji. Radzi zaczekać na to, co w najbliższych miesiącach zrobią najwięksi gracze w inn

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Izabela Tadra

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Nieruchomości / Pierwsze rozdanie holenderskiej