Nowatorski projekt sklepu samoobsługowego powstał z inicjatywy Alicji i Wiktora Wieleckich z Krakowa. Sieć Lewiatan zdrożyła go we współpracy z franczyzobiorcami. Innowacyjne rozwiązanie umożliwia samodzielne robienie zakupów o każdej porze, przez siedem dni w tygodniu, w tym w święta i niehandlowe niedziele. Przedstawiciele się podkreślają, że to pierwsze tego typu urządzenie w Polsce i jedno z pierwszych w Europie.

Wyróżnikiem samoobsługowego sklepu jest oferowanie szerokiego wyboru produktów. Urządzenie jest w stanie pomieścić do 200 produktów z różnych kategorii, w tym nabiału, mięsa, słodyczy, pieczywa i napojów. Ma regulowany system chłodzenia, dzięki czemu jest przystosowane do przechowywania jaj i produktów mlecznych. Automat może też przygotowywać ciepłe napoje.
O dostępność towarów w całodobowym sklepie dbają pracownicy stacjonarnej placówki Lewiatana, przy której działa urządzenie.
— Uważnie analizujemy zgłaszane przez naszych franczyzobiorców inicjatywy i wspieramy ich w realizacji pomysłów na rozwój biznesu. Pomagamy wdrożyć innowacyjne rozwiązania, by w praktyce przetestować ich działanie, udoskonalić i uruchomić w większej liczbie placówek. Wierzymy, że samoobsługowy sklep, który już działa w Krakowie, będzie inspiracją dla innych naszych franczyzobiorców. Zachęci ich do wykorzystania tego rozwiązania w swoim sklepie, ale też do zgłaszania własnych pomysłów — mówi Kazimierz Mars, wiceprezes zarządu Lewiatan Małopolska.
Obsługa urządzenia jest prosta i intuicyjna — opiera się na multimedialnym panelu dotykowym.
— Za pomocą delikatnie działającego taśmociągu zamówiony produkt jest wprowadzany do specjalnej windy, która gromadzi zakupione produkty i dostarcza je do okienka, w którym są wydawane. Produkty, które łatwo uszkodzić, np. jajka czy towary w szklanych opakowaniach, również są bezpieczne w drodze do okienka — tłumaczy Kazimierz Mars.
Automat zajmuje powierzchnię 3,4 × 1,2 m. Sklep znajduje się w Krakowie przy ul. 29 listopada.