Piotr i Paweł ruszył w Warszawie

Ryszard Gromadzki
25-06-2002, 00:00

Poznań. Poznańska sieć supermarketów Piotr i Paweł otworzyła swój pierwszy market w Jankach pod Warszawą, w sąsiedztwie supermarketów Geant i Ikea. Powierzchnia sklepu wynosi 2,4 tys. mkw. Po otwarciu warszawskiej placówki, sieć Piotra i Pawła tworzy obecnie 15 supermarketów — 5 własnych w Poznaniu i 10 działających na zasadzie franchisingu głównie w mniejszych miastach Wielkopolski oraz w Gorzowie, Zielonej Górze i Warszawie.

Przedstawiciele sieci zapowiadają uruchomienie do końca roku 15 nowych sklepów, oprócz Wielkopolski mają one działać głównie na terenie województw zachodniopomorskiego i kujawsko-pomorskiego. Plany te będą się wiązały z wydatkiem rzędu od kilkunastu do ponad 20 mln zł, ponieważ, jak twierdzą przedstawiciele poznańskiej sieci, budowa sklepu od podstaw wiąże się z wydatkiem około 2 mln zł, natomiast adaptacja już istniejącego obiektu to koszty rzędu kilkuset tysięcy złotych.

Firma handlowa Piotr i Paweł została założona przez Eleonorę Woś i jej synów Piotra i Pawła w 1990 r. w Poznaniu. Na koniec 2001 r. spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie około 280 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Ryszard Gromadzki

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Piotr i Paweł ruszył w Warszawie