PiS planuje zmiany w strukturze dochodów gmin - prasa

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 13-10-2005, 08:16

PiS chce, by znaczna część podatku od osób fizycznych trafiała do gminy, w której pracujemy, a tylko co piąta złotówka tam, gdzie mieszkamy. Spowoduje to, że sypialnie dużych miast oraz biedne gminy będą mieć o wiele niższe dochody - pisze "Rzeczpospolita".

PiS chce, by znaczna część podatku od osób fizycznych trafiała do gminy, w której pracujemy, a tylko co piąta złotówka tam, gdzie mieszkamy. Spowoduje to, że sypialnie dużych miast oraz biedne gminy będą mieć o wiele niższe dochody - pisze "Rzeczpospolita".

"Chcemy w ten sposób wspierać te samorządy, które inwestują w rozwój przedsiębiorczości i starają się o zwiększenie zatrudnienia na swoim terenie - mówi Cezarych Mech, kandydat PiS na ministra finansów.

Jego zdaniem taki podział pieniędzy będzie sprawiedliwszy. "Te samorządy, na których konta trafi o wiele więcej pieniędzy, będą musiały część z nich oddać w formie podatku  tzw. janosikowego, wpłacanego przez bogatych na rzecz najbiedniejszych. Tym samym zostaną zniwelowane wszystkie różnice" - twierdzi Cezary Mech.

Według "Rz", samorządowcy patrzą bardzo sceptycznie na te pomysły. "Skutkiem takich zmian byłyby katastrofalne dla naszej gminy" - twierdzi Joanna Kajdanowicz z podwarszawskiej gminy Jabłonna, w której skład wchodzi 10 wsi. Gmina ma bardzo duże potrzeby inwestycyjne.

"Drogi, kanalizacja, wodociągi. Dochody z PIT stanowią znaczącą, około 34 proc., pozycję w naszym budżecie. Takie zmiany spowodowałyby, że zmalałyby one z obecnych ponad 7 do 1,5 mln zł. Na pewno wpłynie to na spadek jakości życia naszych mieszkańców - dodaje Joanna Kajdanowicz.   

Najbardziej na nowych przepisach skorzystałyby duże miasta oraz samorządy, w których znajdują się zakłady pracy zatrudniające bardzo wiele osób. Sama Warszawa zyskałaby dodatkowe pół miliarda złotych - podkreśla "Rz".

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane