PKN Orlen będzie miał ok. 1000 stacji paliw ‘Bliska’ do 2009 r.

Internet Securities
opublikowano: 28-11-2005, 18:15

PKN Orlen zamierza do końca 2009 roku uruchomić ok. 1000 stacji paliw pod nazwą ‘Bliska’, działających w tzw. segmencie ekonomicznym czyli z podstawową ofertą usług i towarów, poinformował w poniedziałek Wojciech Heydel, wiceprezes ds. sprzedaży spółki.

PKN Orlen zamierza do końca 2009 roku uruchomić ok. 1000 stacji paliw pod nazwą ‘Bliska’, działających w tzw. segmencie ekonomicznym czyli z podstawową ofertą usług i towarów, poinformował w poniedziałek Wojciech Heydel, wiceprezes ds. sprzedaży spółki.

„Chcemy, aby do końca 2009 roku pod nazwą ‘Bliska’ działało ok. 1000 naszych stacji” - powiedział Heydel w poniedziałek na konferencji prasowej z okazji uruchomienia nowej sieci segmentu ekonomicznego zarządzanej przez PKN.

Według niego, do końca 2005 roku będzie funkcjonować na rynku ok. 30 stacji tej marki. „Dzisiaj uruchamiamy 15 pierwszych stacji sieci ‘Bliska’ i do końca roku pod tą marką będzie działać ok. 30” – powiedział.

Heydel poinformował, że na koniec 2006 roku pod nową marką będzie funkcjonować ok. 170 stacji, na koniec 2007 r. – 480, a na koniec 2008 r. – 800.

W poniedziałek Orlen podał, że do nowej sieci trafią zarządzane przez spółkę stacje franczyzowe, patronackie, stowarzyszone a także niezależne, po spełnieniu wymogów marki ekonomicznej.

„Ceny na naszych stacjach ekonomicznych będą o ok. 5 groszy niższe niż na stacjach Premium” – powiedział też wiceprezes. Dodał, że ok. 10% stacji sieci „Bliska”, w godzinach nocnych, będzie działać w systemie samoobsługowym i paliwa będą sprzedawane w tym czasie o kolejne kilka groszy taniej.

„Mamy nadzieję, że niższa cena paliw będzie owocowała zwiększeniem wolumenu sprzedaży” - podkreślił.

Heydel zaznaczył, że uruchomienie stacji w nowym segmencie pozwoli umocnić udział PKN Orlen na rynku detalicznym, który wynosi obecnie ok. 27%. „Chcemy powrócić do poziomu ok. 30%” – powiedział.

Nowa sieć będzie oferować podstawowe rodzaje paliw – 95, 98, diesel, LPG oraz podstawowe towary motoryzacyjne i spożywcze.

Strategia Orlenu do 2009 roku zakłada docelową strukturę sieci sprzedaży składającą się z około 900 stacji w standardzie premium (pod marką Orlen) i ok. 1000 w standardzie ekonomicznym (pod marką Bliska).

Obecnie Orlen zarządza taka samą liczba stacji – 1900 – o zróżnicowanym poziomie obiektów i oferty. Plan rozwoju sprzedaży detalicznej w Polsce w latach 2005-2009 zakłada przeznaczenie średniorocznie ok. 390 mln zł, bez uwzględnienia ewentualnych akwizycji. (ISB)

maza/mik

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Internet Securities

Polecane