PKO TFI będzie miało dwie marki

opublikowano: 18-01-2018, 22:00

Fundusze KBC nie będą łączone z funduszami nowego właściciela. Nie przyjmą też jego szyldu — otrzymają zupełnie nowy

Do 12 marca 2018 r. logo belgijskiej grupy finansowej KBC ma zniknąć z polskiego rynku funduszy inwestycyjnych. To warunek umowy, jaką grupa PKO Banku Polskiego zawarła z KBC Asset Management 8 września, a po uzyskaniu zgody UOKiK i KNF sfinalizowała 12 grudnia 2017. Na mocy porozumienia spółka PKO BP Finat przejęła KBC TFI, zarządzające aktywami wartości około 4 mld zł. Docelowo KBC TFI przestanie istnieć, a jego fundusze trafią do PKO TFI, którego aktywa wynoszą 25,4 mld zł. Nie oznacza to jednak, że same fundusze KBC zostaną wchłonięte przez fundusze PKO. Lider wśród polskich TFI rynku kapitałowego szykuje dla nich nową nazwę.

JUŻ NIEBAWEM: Na początku marca okaże się, jaką drugą marką będzie się posługiwać na rynku funduszy PKO TFI, którego prezesem jest Piotr Żochowski.
Zobacz więcej

JUŻ NIEBAWEM: Na początku marca okaże się, jaką drugą marką będzie się posługiwać na rynku funduszy PKO TFI, którego prezesem jest Piotr Żochowski. Fot. ARC

— Mamy pomysł, by była to nowa marka. Trwają prace nad nazwą i logo. TFI zostaną połączone, ale marki będą dwie — ujawnia Piotr Żochowski, prezes PKO TFI i zarazem przewodniczący rady nadzorczej KBC TFI. Sam brak połączenia z obecnymi funduszami PKO TFI nie oznacza, że fundusze KBC nie będą łączone ze sobą. Zwłaszcza te o małych aktywach będą wcielane do większych funduszy o podobnej strategii.

— Zamierzamy podejść do sprawy w sposób racjonalny. Chcemy pozostawić fundusze KBC mające dobrą historię, np. fundusz Gamma — informuje Piotr Żochowski. Poza wielkością samych TFI to, co odróżniało fundusze spod znaku PKO od tych z KBC, to oferta i sieć dystrybucji. Fundusze PKO TFI oferują szerokie spektrum strategii inwestycyjnych, ale sprzedawane są głównie w PKO BP. KBC TFI daje swoim klientom mniejszy wybór, ale więcej miejsc, w którychmożna zainwestować. Nowy właściciel chce utrzymać obecną sieć dystrybucji funduszy KBC, poszerzając ją o PKO BP.

— Fundusze KBC są dystrybuowane przez kilka banków. Chcemy, by nadal były dostępne dla klientów tych banków. Oprócz tego zostaną udostępnione klientom naszego macierzystego banku. W PKO BP były dotychczas sprzedawane tylko w private bankingu, ale nawet w skali działalności KBC TFI nie było to znaczące — mówi Piotr Żochowski.

Grupa kapitałowa PKO BP nie jest pierwszą, która będzie miała dwie marki funduszy inwestycyjnych. Ostatnio ten model wybrało Altus TFI po przejęciu BPH TFI, które zostało przemianowane na Rockbridge. Formalnie jednak fundusze Altus i Rockbridge prowadzone są przez dwa odrębne TFI, choć powiązane kapitałowo. Model identyczny do szykowanego przez PKO TFI funkcjonuje w Operze TFI, które oferuje zarówno fundusze pod marką Opera, jak i Novo. Te drugie to przejęte w 2009 r. fundusze SEB.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Kosiński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / PKO TFI będzie miało dwie marki