PKP Cargo rozbuduje centra logistyczne

Jolanta Sierżan
opublikowano: 2003-10-30 00:00

Związany z naszą akcesją do UE wzrost przewozów towarowych już odnotowano, a PKP Cargo rozpoczęło modernizację swojej infrastruktury.

Przystąpienie Polski do UE spowoduje zwiększenie kolejowych przewozów tranzytowych. Już dziś wzrasta wielkość przewozów intermodalnych (w 2002 r. zwiększyły się one o 10 proc.). W związku z tym PKP Cargo zamierza utworzyć na bazie istniejącej już infrastruktury kolejowej nowoczesne centra logistyczne, co pozwoli firmie przekształcić się z przedsiębiorstwa transportowo-spedycyjnego w nowoczesnego operatora logistycznego, oferującego kompleksowe, zintegrowane usługi.

Centra zlokalizowane zostaną w regionach o największym natężeniu przewozów i w dużych aglomeracjach, położonych na międzynarodowych szlakach transportowych, a więc: w Poznaniu, Szczecinie, Gdańsku, Warszawie, Małaszewiczach, Gliwicach, Wrocławiu, Sławkowie i Łodzi. Prace w każdym przypadku rozpoczną się od budowy nowych lub modernizacji już istniejących terminali kontenerowych. Obecnie takie obiekty funkcjonują w Gliwicach i Małaszewiczach.

W przypadku Terminali przeładunkowych w Małaszewiczach i Żurawicy pierwszym etapem drogi towarów na rynek Unii Europejskiej jest przeładunek z szerokich torów. Dlatego pilnej modernizacji wymagają tzw. końcówki szerokich torów.

— Chcemy aby lokalne władze wzięły udział w realizacji niektórych przedsięwzięć, np. modernizacji terminalu w Małaszewiczach — podkreśla Józef Marek Kowalczyk, prezes i dyrektor naczelny PKP Cargo.