PKP Cargo się unowocześnia

MIB
opublikowano: 26-03-2010, 14:59

Wydarzenie to ma być ważnym krokiem na drodze do przekształcenia PKP Cargo w nowoczesnego operatora logistycznego.

Zobacz więcej

Właścicielem 100 proc. udziałów CLM jest PKP Cargo.

Kilka dni temu spółka PKP Cargo otworzyła nowy terminal przeładunkowy w Małaszewiczach. To koniec pierwszego etapu budowy Centrum Logistycznego Małaszewicze, które rozpocznie pracę 1 kwietnia. Wkrótce na jego terenie rozpocznie działalność spółka o tej samej nazwie, która została powołana do świadczenia kompleksowej obsługi granicznej kolejowych przewozów handlu zagranicznego.

Większy udział

— Utworzenie CLM jest ważnym krokiem do przekształcenia się naszej grupy w nowoczesnego operatora logistycznego. Dzięki niemu planujemy stopniowo poszerzać ofertę świadczonych usług — mówi Wojciech Balczun, prezes PKP Cargo.

W 2009 r. w rejonie Małaszewicz i Terespola przeładowano około 4,5 mln ton ładunków. PKP Cargo miało w nich około 30-proc. udział. To — zdaniem przedstawicieli zarządu spółki — zbyt mało w stosunku do jej możliwości.

Kruszy i rokuje

CLM będzie oferowało kompleksową obsługę towarów, m.in. przeładunku, składowania, segregowania, pakowania czy kruszenia. Dla jej działalności ważny był zakup prawa wieczystego użytkowania nieruchomości o łącznej powierzchni 40 ha, położonych na terenie Wolnego Obszaru Celnego (WOC) w Małaszewiczach.

— Dzięki temu spółka będzie świadczyć usługi w oparte o prawo celne — towary mogą być wprowadzane do WOC bez płacenia należności celnych i podatkowych oraz bez konieczności składania zabezpieczenia tych należności. Nowe tereny umożliwią też rozwój niektórych usług, np. składowania i konfekcjonowania węgla — dodaje Wojciech Balczun.

Według niego, rośnie zainteresowanie importowanym węglem, a CLM stanie się ważnym operatorem w jego przeładunkach.

Innym celem utworzenia CLM jest także zacieśnienie współpracy z Kolejami Białoruskimi, tak aby działalność przeładunkową można było prowadzić po obu stronach granicy.

— Dzięki połączeniu potencjału przeładunkowego PKP Cargo i Kolei Białoruskich, Centrum Logistyczne Małaszewicze będzie mogło zaoferować konkurencyjną ofertę przeładunkową, w stosunku do prywatnych terminali po polskiej i białoruskiej stronie — mówi Sylwester Sigiel, prezes CLM.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MIB

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / PKP Cargo się unowocześnia