PKP Cargo się unowocześnia

MIB
26-03-2010, 14:59

Wydarzenie to ma być ważnym krokiem na drodze do przekształcenia PKP Cargo w nowoczesnego operatora logistycznego.

Właścicielem 100 proc. udziałów CLM jest PKP Cargo.
Zobacz więcej

Właścicielem 100 proc. udziałów CLM jest PKP Cargo.

Kilka dni temu spółka PKP Cargo otworzyła nowy terminal przeładunkowy w Małaszewiczach. To koniec pierwszego etapu budowy Centrum Logistycznego Małaszewicze, które rozpocznie pracę 1 kwietnia. Wkrótce na jego terenie rozpocznie działalność spółka o tej samej nazwie, która została powołana do świadczenia kompleksowej obsługi granicznej kolejowych przewozów handlu zagranicznego.

Większy udział

— Utworzenie CLM jest ważnym krokiem do przekształcenia się naszej grupy w nowoczesnego operatora logistycznego. Dzięki niemu planujemy stopniowo poszerzać ofertę świadczonych usług — mówi Wojciech Balczun, prezes PKP Cargo.

W 2009 r. w rejonie Małaszewicz i Terespola przeładowano około 4,5 mln ton ładunków. PKP Cargo miało w nich około 30-proc. udział. To — zdaniem przedstawicieli zarządu spółki — zbyt mało w stosunku do jej możliwości.

Kruszy i rokuje

CLM będzie oferowało kompleksową obsługę towarów, m.in. przeładunku, składowania, segregowania, pakowania czy kruszenia. Dla jej działalności ważny był zakup prawa wieczystego użytkowania nieruchomości o łącznej powierzchni 40 ha, położonych na terenie Wolnego Obszaru Celnego (WOC) w Małaszewiczach.

— Dzięki temu spółka będzie świadczyć usługi w oparte o prawo celne — towary mogą być wprowadzane do WOC bez płacenia należności celnych i podatkowych oraz bez konieczności składania zabezpieczenia tych należności. Nowe tereny umożliwią też rozwój niektórych usług, np. składowania i konfekcjonowania węgla — dodaje Wojciech Balczun.

Według niego, rośnie zainteresowanie importowanym węglem, a CLM stanie się ważnym operatorem w jego przeładunkach.

Innym celem utworzenia CLM jest także zacieśnienie współpracy z Kolejami Białoruskimi, tak aby działalność przeładunkową można było prowadzić po obu stronach granicy.

— Dzięki połączeniu potencjału przeładunkowego PKP Cargo i Kolei Białoruskich, Centrum Logistyczne Małaszewicze będzie mogło zaoferować konkurencyjną ofertę przeładunkową, w stosunku do prywatnych terminali po polskiej i białoruskiej stronie — mówi Sylwester Sigiel, prezes CLM.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MIB

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / PKP Cargo się unowocześnia