PKP Intercity rozstrzygnęły przetarg na zakup 300 wagonów. Wygrała go poznańska firma H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych. W ramach opcji może ona dodatkowo dostarczyć PKP Intercity kolejne 150 wagonów. Koszt zakupu 300 sztuk sięga brutto 4,24 mld zł, a razem z opcją 6,36 mld zł.
- Rozstrzygnęliśmy największy w historii spółki przetarg pod względem liczby pojazdów. Dzięki realizacji tego zamówienia, w 2028 r. będziemy dysponować minimum 300 wagonami różnego typu – mówi Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity.
Przewoźnik kupi 38 wagonów przedziałowych pierwszej klasy z wydzieloną częścią bezprzedziałową, 40 wagonów przedziałowych drugiej klasy, 80 wagonów bezprzedziałowych drugiej klasy, 38 wagonów przedziałowych drugiej klasy z miejscami dla osób z niepełnosprawnościami, 40 wagonów bezprzedziałowych drugiej klasy z miejscami do przewozu rowerów, 38 wagonów restauracyjnych i 26 wagonów dzienno-nocnych. Będą one dopuszczone do ruchu nie tylko w Polsce, ale także na sieci kolejowej Czech, Niemiec, Austrii, Słowacji, Węgier i Litwy. Po uzyskaniu homologacji mogą jeździć na trasach: Warszawa – Poznań – Berlin, Warszawa – Poznań – Szczecin, Warszawa – Katowice – Bohumin, Przemyśl – Kraków – Katowice – Wrocław – Berlin, Przemyśl – Kraków – Katowice – Wrocław – Szczecin, Gdynia – Poznań – Wrocław – Praga i Kraków/Wrocław – Bohumin.