Obie znacznie przekroczyły kosztorys, wyceniony na 1,27 mld zł. Torpol wycenił prace na 1,77 mld zł, a Budimex na 2,22 mld zł. Chcąc zbić cenę PKP PLK zorganizowały aukcję. Żaden z oferentów nie ograniczył jednak cenowych oczekiwań. Dlatego też PKP PLK planują unieważnić postępowanie, nieco zmodyfikować jego zakres i rozpisać kolejny przetarg. Decyzja jest sporym zaskoczeniem, ponieważ kontrakt ma być dofinansowany z unijnego programu Łącząc Europę. Według dotychczasowych założeń, finansowane z niego inwestycje powinny być wykonane do końca 2020 r. Unieważnienie postępowania na odcinek Czyżew – Białystok nie pozwoli zmodernizować go w tym terminie. PKP PLK spodziewają się jednak, że Komisja Europejska wydłuży termin na inwestycje finansowane z tej puli programu do 2022 r.
1,27 mld zł Na tyle oszacowano kosztorys modernizacji odcinka Czyżew – Białystok na trasie Rail Baltica.
1,77 mld zł Tyle warta była oferta Torpolu…
2,22 mld zł …a tyle Budimeksu.