W minionym roku PKP Cargo przewiozły w tranzycie 5,72 mln ton ładunków. Wynik ten jest o 1 mln ton lepszy od przewozów tranzytowych z 2002 r. W ubiegłym roku zwiększył się również udział przewozów międzynarodowych w ogólnych przewozach PKP Cargo (z 41,9 proc. w 2002 do 44,4 proc. w 2003 r.).
— Wzrost przewozów międzynarodowych, a do takich zalicza się tranzyt, jest dla nas bardzo korzystny. Przewozy tego typu są bardziej opłacalne od krajowych. Spodziewamy się, że w tym roku jeszcze wzrosną — mówi Józef Marek Kowalczyk, prezes i dyrektor naczelny PKP Cargo.
Najwięcej przewozów tranzytowych w roku 2003 było realizowanych na kierunku wschód- -południe (50,54 proc.). Drugi w kolejności był kierunek południe-porty (24,24 proc.). Głównym ładunkiem w przewozach tranzytowych PKP Cargo w 2003 r. były rudy i piryty (41,34 proc.) oraz metale i wyroby z metali (41 proc.).