PL Ławica uruchomił połączenie z Brukselą
Poznańscy biznesmeni chcą lotów do Berlina oraz Frankfurtu nad Menem
POWSTANIE NOWY TERMINAL: Na Ławicy w ciągu roku ma powstać nowy terminal. Dzięki niemu poznańskie lotnisko będzie mogło odprawiać w ciągu godziny trzy samoloty klasy Boeing 737 i dwa klasy ATR. Oznacza to, że terminal pozwoli odprawić około 1100 pasażerów w ciągu godziny — mówi Krzysztof Pawłowski, prezes zarządu PL Ławica Poznań. fot.OD
Z poznańskiego Portu Lotniczego Ławica można bezpośrednio dolecieć do pięciu miast europejskich. Obecnie trwają rozmowy w sprawie umożliwienia kupna biletów na Ławicy na loty do niemieckiego Paderbornu. Dzięki nowym połączeniom ruch pasażerski na Ławicy wzrośnie w 2000 r. o 40 proc.
W Poznaniu nie można kupić biletu na połączenie do Paderbornu, ponieważ przewoźnik — Ostfriesische Luft — nie ma jeszcze podpisanej umowy agencyjnej na sprzedaż biletów z żadną firmą operującą w Polsce. Nieoficjalnie wiadomo jednak, że takie rozmowy toczą się między zarządami niemieckiej firmy i LOT-u. Na razie z linii tej korzystają jedynie Niemcy przylatujący do Poznania.
Wzrost o 40 proc.
Do tej pory z poznańskiej Ławicy można było wybrać się do czterech miast europejskich – Dźsseldorfu, Hanoweru, Kopenhagi i Norymbergi. Niedawno Ławica uruchomiła połączenie z Brukselą.
— Długo oczekiwaliśmy na uruchomienie tego połączenia. Według naszych obserwacji jest spore zainteresowanie lotami do Brukseli oraz w rejon Drezna i Paderbornu. To ostatnie połączenie ma charakter raczej biznesowy. Na razie głównie korzystają z niego niemieccy przedsiębiorcy — mówi Wiktoria Grochulska, z Portu Lotniczego Ławica.
Szacuje się, że dzięki tym dwóm połączeniom ruch pasażerski na Ławicy ma wzrosnąć w 2000 r. o blisko 40 proc. Jednak obecna liczba bezpośrednich połączeń lotniczych z Ławicy z dużymi miastami europejskimi nie jest wystarczająca.
WKK chce do Frankfurtu
Zdaniem przedstawicieli Ławicy istnieje ogromne zapotrzebowanie na loty do Berlina oraz do Frankfurtu nad Menem (port lotniczy we Frankfurcie n. Menem stanowi najważniejszy w Europie węzeł komunikacji lotniczej).
Z tą opinią zgadza się Henryk Judkowiak, dyrektor Wielkopolskiego Klubu Kapitału.
— Wielokrotnie zwracaliśmy się do wielkopolskich parlamentarzystów i władz wojewódzkich o wpłynięcie na kierownictwo LOT-u, by zostały uruchomione połączenia lotnicze do Frankfurtu nad Menem i Berlina, ale bezskutecznie. Bezpośrednie połączenie lotnicze z Poznania do Frankfurtu nad Menem i Berlina mają zasadnicze znaczenie dla rozwoju gospodarczego regionu. Przedsiębiorcy zagraniczni wybierają na miejsca inwestycji regiony, do których najłatwiej im dojechać. Również dla wielkopolskich biznesmenów połączenie z Frankfurtem ma kluczowe znaczenie, ponieważ umożliwia dotarcie niemal do wszystkich zakątków ziemi — mówi Henryk Judkowiak.