Drzewa rosną powoli, ale sprzedaż wytworzonych z nich produktów ma rosnąć bardzo szybko. Do debiutu na NewConnect szykuje się spółka Plantwear, która przede wszystkim w sklepie internetowym sprzedaje wytworzone z drewna akcesoria, takie jak zegarki (przynoszą ponad 90 proc. przychodów), bransoletki czy oprawki okularów. W ubiegłym roku przychody spółki wyniosły 4,7 mln zł i były o 2 proc. wyższe niż rok wcześniej. W tym roku mają jednak wzrosnąć znacznie szybciej — spółka prognozuje, że skoczą o 40 proc., do 6,55 mln zł. Wzrosnąć o połowę — do 0,75 mln zł — ma też zysk netto.

— Plantwear działa głównie w kanale e-commerce. Jak pokazują dane za rok 2018, sprzedaż za pośrednictwem sklepu internetowego wygenerowała 95 proc. naszego przychodu. W sieci gromadzimy też fanów marki. Media społecznościowe są głównym kanałem kontaktu z klientami — profil na Facebooku śledzi ponad 0,5 miliona osób zainteresowanych ofertą — mówi Wiktor Pyrzyk, prezes i główny akcjonariusz Plantwear.
W ramach oferty crowdfundingowej, którą pilotuje Dom Maklerski INC, Plantwear chce pozyskać 2,4 mln zł. Nowi akcjonariusze będą mieli maksymalnie 25-procentowy udział w kapitale zakładowym spółki. Pieniądze mają pójść na rozwój sprzedaży na rynkach zagranicznych.
— Planujemy ekspansję na cztery największe rynki Europy — Niemcy, Francja, Włochy oraz Wielka Brytania. W związku z tym niezbędne są nakłady na reklamę online, współpracę z mediami oraz influencerami, jak również udział w zagranicznych targach branżowych, którego celem będzie nawiązanie kontaktów z dystrybutorami oraz przedstawicielami handlowymi — mówi Wiktor Pyrzyk.
Spółka, która prowadzi dwa sklepy stacjonarne w Krakowie, zamierza też otwierać takie placówki w innych dużych miastach.
2,4 mln zł Takich wpływów z emisji akcji oczekuje spółka Plantwear.
25 proc. Taki udział w kapitale mogą osiągnąć nowi akcjonariusze po emisji.