Plast-Box zarabia i inwestuje

MAG
opublikowano: 2013-08-27 11:34

Producent wiaderek z pokrywką, skrzynek i produktów użytkowych idzie zgodnie z planem, a nawet lepiej. Kurs spółki rośnie o 4 proc.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży netto urosły w pierwszym półroczu z 59,9 do 75,49 mln zł, czyli o 26 proc. Spółka zrealizowała 52 proc. tegorocznej prognozy, która sięga 144,53 mln zł. EBITDA urosła o 38 proc. do 9,45 mln zł z 6,86 mln zł (53 proc. prognozy). Zysk netto wyniósł 3,97 mln zł (61 proc. tegorocznej prognozy) wobec 2,05 mln zł w pierwszym półroczu 2012 r.

- Drugie półrocze jest zwykle lepsze. Podtrzymujemy nasze prognozy. Dzięki temu, że mamy dobrą sytuację finansową, zainwestujemy w tym roku 10 mln zł, chociaż po trzech latach, gdy wydaliśmy 50 mln zł, zapowiadaliśmy wyhamowanie inwestycji do 5-7 mln zł. Inwestujemy w zwiększenie mocy produkcyjnych, nowe maszyny, formy, a także systemy informatyczne – mówi Krzysztof Pióro, prezes spółki Plast-Box.

Rośnie rola eksportu, który wynosi już 70 proc sprzedaży. Plast-Box z fabryk w Słupsku i Czernihowie wysyła produkty do ponad 30 krajów. Najważniejsze rynki eksportowe to Ukraina, Rosja, Wielka Brytania i Niemcy. Sprzedaż do Unii Europejskiej wyniosła w pierwszym półroczu tego roku 19,2 mln zł, a do krajów Europy Wschodniej spoza UE 33,1 mln zł. Ukraina to główny rynek, który stanowi 30 proc. sprzedaży eksportowej. W pierwszym półroczu sprzedaż w tym kraju wzrosła o 71 proc. do 31,55 mln zł, podczas gdy w całym ubiegłym - 39,2 mln zł. Eksport na Wschodzie będzie rósł.

- Jeżeli już ktoś umie sprzedawać we wschodniej Europie, to rynki są dużo mniej konkurencyjne niż na Zachodzie, a marże wyższe. Wybieramy na klientów spółki-córki międzynarodowych koncernów i bezpieczne firmy lokalne oraz sieci handlowe, przede wszystkim Epicentr (40 punktów sprzedających produkty podobne do sieci Castorama, ale oferta jest poszerzona np. o wyroby z porcelany czy produkty dla dzieci – mówi Krzysztof Pióro. 

Plast-Box zamierza rozwijać eksport do Europy Zachodniej. W ubiegłym roku wszedł do Finlandii, w tym notuje mocne wzrosty we Włoszech.

Zarząd spółki przygotowuje strategię na lata 2014-16.

- Będziemy dużo inwestować, ale nie mogę jeszcze ujawnić szczegółów. Strategię będziemy konsultować z radą nadzorczą we wrześniu – twierdzi Krzysztof Pióro.