Play zwalnia, ale rośnie

Operator zwiększył bazę klientów o 5 proc. Ma ich już 9,1 mln.

Około 400 tys. klientów przybyło operatorowi sieci Play w pierwszym kwartale 2013 r. Na koniec ubiegłego roku miał ich 8,7 mln. W jego rękach jest obecnie 16 proc. rynku komórkowego.

— Motorem wzrostu jest i pozostanie Formuła 4.0 z nielimitowanymi rozmowami w ramach abonamentu — mówi Bartosz Dobrzyński, członek zarządu P4, operatora sieci Play. Operator ma 1,2 mln klientów biznesowych i 1,1 mln użytkowników szerokopasmowego internetu. Od ubiegłego roku nieco zwolnił, bo w całym 2012 r. liczba jego klientów wzrosła o 23 proc.

— Przychody rosną równolegle do liczby klientów. W tym roku również wzrosną, mimo spadku stawek międzyoperatorskich — mówi Jorgen Bang-Jensen, prezes P4.

Operator uruchomił licznik pokazujący, ile — według jego rachunków — zarobili operatorzy na nierównych stawkach do sieci Play. Na dziś to 789 mln zł. Ta kwota rośnie o 50-60 mln zł miesięcznie, bo wiele taryf wciąż utrzymuje wyższe ceny połączeń do sieci czwartego operatora. Play ma poniżej 500 mln EUR długu w China Development Bank, plus umowy z polskimi bankami na linie kredytowe.

Zapewnia, że ma fundusze na sfinansowanie kupna częstotliwości GSM1800, na które musi wydać prawie 500 mln zł. Na rynku pojawiły się spekulacje, że właściciele operatora będą chcieli uplasować spółkę na GPW. Ale firma tego nie potwierdza. Właścicielami Playa są grecki Tollerton (50,3 proc.) i islandzki Novator (49,7 proc).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Wierzchowska

Polecane