PlayWay zarobił więcej niż CD Projekt

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2020-09-30 07:57
zaktualizowano: 2020-09-30 08:49

W I półroczu 2020 PlayWay zanotował 150,2 mln zł zysku netto, przypadajacego akcjonariuszom jednostki dominującej. To ponad 5 razy więcej niż w analogicznym okresie 2019.

Z tago artykułu dowiesz się:

- jakie były wyniki PlayWaya w II kwartale i I półroczu, 

- o ile wyniki te były wyższe od oczekiwań analityków, 

- jakie było główne źrodło zyskow spółki, 

- ile spółka miała gotówki na koniec I półrocza.

To także wynik lepszy od osiągniętego w tym okresie przez lidera branży - CD Projekt. Spółka, która dopracowuje "Cybperunka 2077", w pierwszym półoczu zarobiła 146,7 mln zł.

Krzysztof Kostowski, prezes PlayWaya

Znaczna część zysku PlayWaya pochodzi jednak z utraty kontroli nad spółkami zależnymi. Wypracowane w ten sposób 105 mln zł to w całości rezultat niegotówkowy. W analogicznym okresie 2019 r. pozycja ta dodała do zysku skonsolidowanego zaledwie 1,5 mln zł.

"W działalności finansowej spółka rozpoznała 105,2 mln zł zysku z tytułu utraty kontroli, co wynikało przede wszystkim ze wzrostu inwestycji w Games Operators (44 mln zł), Live Motion Games (14,9 mln zł), Iron Wolf Studio ( 11,2 mln zł), Pyramid Games (11 mln zł), Space Boat Studio (10 mln zł) oraz Play2Chill (9 mln zł)" -precyzują analitycy BM mBanku.

Z grupy kapitałowej wyszły w I półroczy Duality i Punch Punk, a spółka utraciła kontrolę nad Games Operators, Pyramid Games i Iron Wolf Studio, Space Boat Studios sp. z o.o., Live Motion Games sp. z o.o., Ritual Interactive S.A., Titan Gamez sp. z o.o. oraz Play2Chill. 

Przychody PlayWaya w I półroczu podwoiły się do 101 mln zł, a EBITDA wyniósł 75 mln zł. 

W samym II kwartale zysk netto spółki wyniósł 128 mln zł (wobec 16,8 mln zł przed rokiem), a przychody 66,6 mln zł (dwa razy więcej niż przed rokiem). EBITDA to 52,5 mln zł (+125 proc.).

"Wyniki PlayWay w II kwartale są o 38 proc. lepsze na poziomie EBITDA i o 42 proc. na poziomie zysku netto od naszych oczekiwań. (...) Na koniec czerwca 2020 roku spółka posiadała 105,2 mln zł na pozycji środki pieniężne i ich ekwiwalenty" - komentują analitycy DM BDM.

"Wyniki są znacznie powyżej naszych oczekiwań i oczekiwań rynku. Firma osiągnęła wysoką sprzedaż, na co wpływ miał rozwój portfolio gier (premiery nowych gier i wydania na konsole) oraz korzystna sytuacja w związku z COVID-19. Dobre wyniki potwierdzają słuszność strategii firmy. Niższe OCF w kwartale to efekt kumulacji należności, które zasilą gotówkę spółki w 3 kw. 2020 r. Spodziewamy się pozytywnej reakcji rynku na dobre wyniki 2 kw. 2020 roku" - dodają analitycy BM mBanku.

Konsens PAP zakładał 24,2 mln zł zysku w II kwartale i 41,2 mln zł przychodów.