Czytasz dzięki

CD Projekt wprowadza sześciodniowy tydzień pracy

GSU
opublikowano: 30-09-2020, 08:56
aktualizacja: 30-09-2020, 12:32

Szefostwo studia CD Projekt Red ogłosiło, że do czasu wydania „Cyberpunka” studio będzie pracowało przez sześć dni w tygodniu. Analitycy tłumaczą co oznacza ten pośpiech.

Według informacji znanego dziennikarza growego Jasona Schreiera w poniedziałkowym mailu do pracowników szef studia Adam Badowski miał poinformować o zwiększeniu wymiaru czasu pracy o jeden dzień w tygodniu tj. o jeden dzień weekendu.  Tłumaczył, że w aktualnej sytuacji firma musi wykorzystać wszystkie dostępne środki i możliwości.

Zobacz więcej

CD Projekt

W e-mailu szef studia napisał też, że jest optymistą co do stanu „Cyberpunk 2077”, gra właśnie została wysłana w celu uzyskania certyfikacji Sony i Microsoftu, a teraz nadszedł czas, aby naprawić wiele utrzymujących się błędów i usterek w grze.

Wcześniej CD Projekt był krytykowany za „crunch” – to branżowy termin oznaczający nadmierne nadgodziny przy tworzeniu gier.  Szefostwo spółki deklarowało, że będzie unikać takiej sytuacji i umożliwiało prace bez nadgodzin. W mailu do pracowników Adam Badowski przyznał, że decyzja o nadgodzinach jest sprzeczna z wcześniejszą deklaracją spółki, a crunch nie powinien być rozwiązaniem.

Decyzja szefostwa studia oznacza, że CD Projekt za wszelką cenę chce utrzymać obecną datę premiery gry ustaloną na 19 listopada. 

W środę po południu sprawę crunchu oficjalnie skomentował CD Projekt.

- Podtrzymujemy datę premiery na 19 listopada. Na ostatniej prostej chcemy wyeliminować jak najwięcej bugów, dlatego zwróciliśmy się do ludzi o dodatkowy dzień pracy w tygodniu – informuje wiceprezes spółki Piotr Nielubowicz.

- Do premiery będziemy pracować nad tzw. „patchem 0”, który zostanie wydany razem z grą w dniu premiery.

Głos zabrał też szef studia.

- Te sześć tygodni do premiery to ostatnia prosta w ramach projektu, nad którym wszyscy spędziliśmy sporą część życia. To coś, na czym nam bardzo zależy. Większość zespołu zdaje sobie z tego sprawę, szczególnie, że właśnie wysłaliśmy Cyberpunka 2077 do certyfikacji - poinformował Adam Badowski.

- Z każdym dniem zbliżamy się do globalnej premiery gry, z której chcemy być dumni. Jest to jedna z najtrudniejszych decyzji, jaką musiałem podjąć, ale każda dodatkowa godzina pracy jest odpowiednio wynagradzana. Dodatkowo, podobnie jak w ostatnich latach, 10 proc. zysku netto wypracowanego przez naszą firmę w 2020 roku zostanie podzielone bezpośrednio pomiędzy członków naszego zespołu - dodał.

Rynek gier
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE
×
Rynek gier
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Na początku września prezes CD Projektu  informował, że teoretyczne ryzyko przesunięcia premiery zawsze istnieje, ale 19 listopada to jedyna data, którą przewiduje i zostanie dotrzymana.

- Nie widzę szans na zmianę - właśnie zaczęliśmy przygotowania do ostatecznej certyfikacji. Oczywiście będziemy pracować do samego końca, bo gra jest olbrzymia – mówił wówczas Adam Kiciński.

- Myślę że tzw. crunch przy produkcji gry był przez rynek oczekiwany, dlatego ostatnie informacje nie powinny być istotnym zaskoczeniem. Może trochę dziwić ich późne pojawienie się. Jeżeli chodzi o ryzyko dla daty premiery, to myślę że na tym etapie jest ono bardzo niskie – jesteśmy zbyt blisko premiery, aby można było dokonać istotnego przesunięcia (w październiku rusza główna część kampanii marketingowej). Jeżeli chodzi o ryzyko dla finalnej jakości produktu, to zapewne lekko ono wzrosło po tej informacji, ale raczej ostrożnie podchodziłbym do jej znaczenia. Crunch występuję w zdecydowanej większości studiów produkujących gry AAA, a w samym CD Projekcie prawdopodobnie występował już na długo przed oficjalnym wprowadzeniem 6-dniowego tygodnia - komentuje dla pb.pl Michał Wojciechowski, analityk branży gier w Ipopema Securities.

„Cyberpunk 2077” to największa i najdroższa gra CD Projektu.  Średnia oczekiwań ankietowanych przez „PB” analityków przewiduje, ze w ciągu roku od premiery gra sprzeda się w liczbie ponad 31 mln szt., a mediana jest na poziomie 30 mln. Oczekiwania wahają się od 25 do 42 mln szt. sprzedanej gry.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GSU

Polecane