Zysk netto na akcję wyniósł 0,78 EUR (przy dzisiejszym kursie to 2,75 zł), co implikuje wskaźnik cena do zysku na poziomie 3,4.
Zgodnie z polityką rachunkowości, przyjętą przez spółkę, nie dokonuje ona aktualizacji wyceny swoich nieruchomości, znajdujących się w budowie. Zyski pokazuje dopiero po sprzedaży projektów. W 2007 r. Plaza sprzedała za 381 mln EUR centrum handlowe Arena w Budapeszcie, oraz trzy centra handlowe w Polsce.
Aktywa netto spółki wzrosły o 31 proc. do 1,06 mld EUR.
„Mimo globalnego spadku rozwoju gospodarczego nadal obserwujemy silny popyt na wysokiej jakości centra handlowo-rozrywkowe ze strony najemców oraz inwestorów. To upewniło nas, że jesteśmy w stanie pomyślnie rozwijać nasz model biznesowy i poszerzać naszą obecność w skali międzynarodowej. Dysponując aktualnie ok. 400 mln EUR środków pieniężnych dostrzegamy bardzo interesujące szanse dla Plaza w zakresie poszerzenia jej portfela i zaangażowania się w nowe atrakcyjne inwestycje w nieruchomości, i czujemy się niezależni od warunków panujących na dzisiejszych rynkach kredytów” – napisał w komunikacie Ran Shtarkman, prezes i dyrektor generalny spółki.
Spółka zapowiada wypłatę pierwszej w historii dywidendy, w wysokości 0,14
funtów na akcję (0,62 zł, stopa dywidendy na poziomie 6,6 proc.). Dniem
ustalenia prawa do dywidendy ma być 28 maja.