Plaża, molo i taras działają jak magnes

Coraz większe znaczenie w branży informatycznej mają miejsce siedziby biura i warunki pracy.

To jeden ze sposobów na przyciągnięcie najlepszych pracowników. Nie bez przyczyny globalny koncern Google umieścił swój Campus Warsaw w zabytkowym kompleksie byłej fabryki wódki Koneser na warszawskiej Pradze. Dlatego sopocka firma IT Blue Media zdecydowała się kupić sporą część sopockiego Domu Zdrojowego, gdzie od przyszłego roku będzie się mieścić jej siedziba, a pracownicy będą się cieszyć najpiękniejszym widokiem w branży IT. Od wielu lat centrala firmy mieści się w innym znanym miejscu w Sopocie — w Krzywym Domku przy Monciaku.

— Po pierwsze — urośliśmy i w starym biurze zwyczajnie się nie mieścimy. Po drugie — chcieliśmy mieć swoją, a nie wynajmowaną siedzibę. Taką, którą będziemy mogli urządzić na swój sposób i do której pracownicy będą przychodzić z przyjemnością — mówi Andrzej Jędrzejczak. W Sopocie mało jest atrakcyjnej powierzchni biurowej. Dlatego też spółka rozważała przeprowadzkę do Gdańska lub Gdyni. Ostatecznie zwyciężył lokalny patriotyzm i wybór padł na Dom Zdrojowy.

— Ze względu na miejsce, bliskość plaży, fantastyczny widok i 400-metrowy taras Dom Zdrojowy okazał się najlepszą opcją — mówi Andrzej Jędrzejczak. Spółka kupiła trzy górne piętra budynku. Nie chce ujawnić kwoty transakcji, która zapewne nie była niska, bo sama budowa Domu Zdrojowego kosztowała 26,8 mln EUR. Do tego chodzi prestiżowa okolica: obok molo i hotelu Sheraton. Przedstawiciele firmy nieoficjalnie przyznają, że skusiła ich atrakcyjna oferta właściciela budynku: spółki Centrum Haffnera. Blue Media pracują nad dostosowaniem Domu Zdrojowego do swoich potrzeb, m.in. na dachu zainstalują panele fotowoltaiczne, które zaspokoją całe zapotrzebowanie biura i serwerowni na energię elektryczną. Docelowo z nowej siedziby spółki ma korzystać około 100 pracowników firmy. Blue Media to jedna z najszybciej rozwijających się firm IT w Polsce. Działa w bardzo popularnym segmencie FinTech, czyli na skrzyżowaniu nowych technologii i usług finansowych. Według raportu TOP200 magazynu „Computerworld”, ubiegły rok zamknęła prawie 600 mln zł przychodów. Dało jej to 21. miejsce na polskim rynku IT. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Gawrychowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Plaża, molo i taras działają jak magnes