Plotki świata biznesu i okolic

Zawadzka Renata, Markiewicz Tadeusz
10-11-1999, 00:00

PLOTKI ZE ŚWIATA BIZNESU I OKOLIC

Łatwiej promować klienta niż samą siebie

O znaczeniu PR dla sposobu postrzegania firmy na rynku nie trzeba już przekonywać dużych firm. Małe i średnie w dalszym ciągu bardzo ostrożnie planują budżet na tego rodzaju usługi. Jak twierdzi Anna Tryc, współwłaścicielka i dyrektor artystyczny agencji R.A. Productions, łatwiej je namówić na zainwestowanie w identyfikację wizualną.

— Dziś już nawet firmy jednoosobowe zabiegają o atrakcyjny znak firmowy. Coraz częściej też udaje się przekonać menedżerów z małych i średnich firm, że warto pokusić się o coś więcej niż logo i wizytówki — mówi Anna Tryc.

Jednak ostatnio nasza rozmówczyni promowała swoją twórczość. Jej pasją są podróże. Reminiscencje z kilkumiesięcznej wyprawy do Kenii, Zanzibaru, Tanzanii i Malawi zawarła w książce „Zapach Afryki”, której jest współautorką, oraz w cyklu kilkunastu obrazów olejnych wystawianych aktualnie w Galerii Wodozbiór w Łazienkach Królewskich.

— Sposób, w jaki sama jestem postrzegana, decyduje o wizerunku agencji. Toteż w przygotowanie tej wystawy włożyłam sporo pracy. Dużo trudniej jest bowiem promować samą siebie niż klienta — zwierza się Anna Tryc. RZ

Marks & Spencer: wróżby się nie sprawdziły

Podczas otwarcia pierwszego sklepu Marksa & Spencera w Warszawie — choć nastrój panował odświętny — miny zaproszonych gości nieco się wydłużały po sprawdzeniu cen wystawionych towarów. Niektórzy przewidywali nawet, że firma będzie zmuszona dostosować swoją ofertę cenową do zasobności kiesy polskiego klienta. Tymczasem, zgodnie z deklaracjami zarządu, już w ciągu pierwszego miesiąca działalności sklep odwiedziło blisko 100 tys. osób, spośród których ponad 15 proc. zrobiło zakupy. Bywają dni, gdy obroty przekraczają 340 tys. zł, choć przeciętny klient zostawia jednorazowo w kasie niewiele ponad 300 zł. Jeśli dobra passa się utrzyma nawet po uruchomieniu konkurencyjnych działów odzieżowych w warszawskiej Galerii Centrum, to należy się spodziewać, że bez opóźnień zostaną zrealizowane plany otwarcia kolejnych placówek w większych miastach Polski. RZ

Reszetko połączył sztukę z telefonią komórkową

Na osobliwą syntezę biznesu i sztuki zdecydował się Ericsson. Szwedzka firma namówiła Jacka Reszetko (na zdjęciu po lewej) do przygotowania wernisażu, opatrzonego tajemniczym kryptonimem T28s. Ten zestaw cyfr i liter to nazwa nowego telefonu Ericssona. Jecek Reszetko wplótł ten wytwór nowoczesnej techniki w swoją sztukę, interpretując w nowy sposób dzieje ludzkości — od Pliniusza Starszego po czasy zimnej wojny. Propozycja artysty była na tyle interesująca, że do warszawskiej restauracji „Rabarabar” przybyło około trzystu osób. Wielki biznes reprezentował m.in. Jan Kulczyk (na zdjęciu po prawej) i Wojciech Fibak, świat aktorski — Grażyna Szapołowska, świat miss — Aneta Kręglicka, a sportowy — Mateusz Kusznierewicz. TM

Van Melle: odrobina Holandii w Tarczynie

Firma Van Melle, znana na polskim rynku głównie z Mentosów i Fruit-telli, od lat finansuje duże projekty zalesiania, przede wszystkim w krajach tropikalnych. Okazuje się, że firma sadzi lasy także i u nas. Do tej pory dębami, lipami i bukami pokryła 10 ha polskiej ziemi. Już po raz drugi z inicjatywy Van Melle zorganizowano w naszym kraju akcję pod nazwą Zielony Dzień. Z tej okazji ponad 150 pracowników firmy wraz z rodzinami zasadziło w Rembertowie 7500 drzewek — 2 ha lasu. Nie byłaby jednak Van Melle holenderską firmą, gdyby nie próbowała pochwalić się tym, czym Holandia przede wszystkim słynie — tulipanami. 15 tysięcy sprowadzonych z rodzinnego kraju cebulek pomarańczowych tulipanów posadzono w Zielonym Dniu w samym centrum Tarczyna. Wiosną będzie tam prawie tak pięknie jak w okolicach holenderskiego miasta Haarlem. RZ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Zawadzka Renata, Markiewicz Tadeusz

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Surowce / Plotki świata biznesu i okolic